Arken & Jönköping
Publicerat den

Hejsan på er!

Idag har det varit en underbart strålande dag! Visst, lite gnäll då & då, men det får man stå ut med. Dagen började i vilket fall som helst redan vid klockan 7 i morse. Då steg jag upp och väckte lillan eftersom vi två timmar senare skulle möta Ida och Malin och gå till Arken. Det gäller att vara smart och planera hur man ska göra när lillan är med. Vilka tider som gäller och när hon ska ha mat osv. Väcker jag henne 7 till exempel, då vet jag att det är dags för henne att sova igen vid 9. Mycket mer än 2 timmar orkar inte lillstumpan vara vaken. Någongång under de två timmarna så får hon mat också så att hon håller sig. Åh vad jag älskar livet som mamma just nu, när man har kommit in i rutinerna! De första veckorna är ju rent ut sagt skitjobbiga, pissiga! Kunde aldrig planera något utan fick verkligen ta dagen som den kom.

Arken i förmiddags var i alla fall jättetrevligt. Julia tröttnade väl på det lite då och då men lite kul var det allt. En hel ersättning (200 ml) slank ner också! Jag skrev hennes namn på en orange pappersbit som sattes upp på väggen sen. Dock såg jag att just Julias lilla lapp hamnade bakom gardinstången och gardinen vilket gör att den inte syns. Det måste jag ändra på! Fotavtrycken som gjordes målades vita idag, och jag tycker att de blev jättebra. Får ta med den hem nästa gång jag är där, tisdag antagligen! :} Åt soppa också, broccoli - och baconsoppa. Riktigt god och riktigt varm!

Sedan blev jag "hämtad" (!!) av mamma. Usch det kändes som att gå på dagis igen, haha men jag hade en ursäkt. Vi skulle till A6 och IKEA och de skulle hämta mig på vägen dit (blev en riktig omväg, men skönt för mig att slippa gå hem). Julia skötte sig galant hela resan och somnade i slutet. Vi stannade i Domsand och fikade lite, gud vad mysigt det är där! En fin strand alldeles intill Vättern. Jag fattar inte varför de inte gör så i Hjo? Strand alltså.. Ska man behöva åka 5 mil för att kunna bada vid en fin strand? "/ Btw.. sjukt mycket getingar i år!

Inne på Flash hittade jag min dopklänning, korallfärgad! Haha, rikigt kul faktiskt eftersom den ser ut precis så som ett litet linne som jag hade för ett tag sedan gjorde. Mina klasskompisar lär nog känna igen den när de ser den.. ;P Menmen, jag tyckte på något sätt att den var fin.. men vi får väl se! Kanske hittar jag en annan innan dopet? Denna kostade i vilket fall som helst bara 87 kronor (halva reapriset) så jag har inte direkt gått med förlust..
Köpte lite annat smått och gott också. Armband, en svart vanlig cardigan och en liten jacka till lillan! Från H&M!

På Ikea handlade jag saker för 800 spänn! Mycket bra grejer. Matstol till Julis till exempel. Ett sött gosedjur, jag måste visa någon dag!! Helt sjukt frän är den!! Påslakan, en ny lampa och fotoramar!! Nu ska jag bara beställa hem några finfina bilder! Kommer bli kanonbra det här.

Vi var inte hemma i Hjo förrän vid 20.00 igen. Är aptrött så nu ska jag sova! :}
Puss & Godnatt!




 Sophie mamma till Nellie

Vad mysigt! :)

Jag är helt galen för tillfället för det är 3 plagg som jag är ute efter. men jag är pank haha. 1 par skor, en skjorta och en tröja. haha. lutar åt skorna som finns på bild i bloggen ;) sen när vi va på ikea med mamma och pappa fick pappa betala allt mitt 1800kr och mer, ja jösses. hoppas han glömmer det!? haha :D kram



URL: http://beylejd.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?