Föräldraträff på Arken - igen!
Publicerat den

Hejsan på er,

Passar på att uppdatera er lite snabbt om min dag.
Tidigt i morse begav vi oss iväg, jag och Julia. Vi hämtade upp Johan och gick till Arken. Jädrar vilken tid det tar alltså. Det ligger på andra sidan stan vilket gör att det tar närmare 40 min att gå dit. Och det är extra jobbigt nu med alla oplogade vägar.. Det är nu man skulle ha haft körkort - och en bil! Fast jag får tänka såhär: motion!

Som vanligt så fattades det en hel del folk där nere. Vi var tre familjer som var där och vi skulle ha varit typ 8 eller något. Tråkigt när inte alla kommer, fast å andra sidan missade de inte särskilt mycket heller. Barnmorskan som skulle varit där var inte där (naturligtvis!) eftersom det var brist på personal där de jobbar. Istället var det en tandsköterska där och informerade oss om bebisar och deras tänder. Inte för mycket mellanmål, socker osv. Med andra ord sådant man redan vet! Dock fick jag reda på något som jag inte visste tidigare - att ost neutraliserar i munnen! Ta dig en liten ostskiva efter maten så tar det bort de värsta syrorna.. ;)

Happ happ. Efter den lilla träffen så mötte jag upp Ida och Leo och vi gick en promenad. Våra småttingar sov hela tiden och det var ingen särskilt lång promenad, men trevlig! Var en sväng förbi Ica och köpte på mig lite barnmat och barntvål! Barntvål är kanon när man tvättar Julia efter hennes måltider. Hon blir bra kladdig när hon käkat, särskilt om det rör sig om jordgubbspuré...

Tog tyvärr inga bilder i dag utan filmade bara. Bjuder på en liten Järvstigen-skylt-bild sålänge! Vackert.. ;P




 Mirre

Ohh tackar för du fixade en print, ser så fint ut så både din och min =D



Ohh vad mysigt att gå på sådana träffar =D, aha så ost fungerar så, det visste jag ej =D



kramar



URL: http://myflowergirl.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?