29 juli Torsdag 2010
Publicerat den

Det regnar och är grått!
Jag tror att min lilla älskling är inne i ännu en växarperiod! Hon bara sover och sover. Håll i hatten nu för nu tänker jag skriva en snuskig grej:
i går bajsade inte Julia på hela dagen men hade ändå inte ont i magen som tur var. Dock tänkte jag att nu, i dag, då kan det vara dags att bajsa kanske! Jag la henne på skötbordet och körde det lilla tricket som går ut på att man kör in febertermometern i rumpan på henne. Man håller den där inne ett tag och tillslut låter det som att en hinna spräcks och uuuut kommer bajset. Det gjorde det verkligen också.. En fet, gul korvliknande sak ålade sig ut och jag höll på att svimma! Stanken var vidrig.. Haha, tur att mamma var där och kunde ta undan bajset medan jag fick hålla upp Julia (så att inte hela hennes rygg skulle bli inkletad). Direkt efter händelsen så badade jag henne.. ;) .. och direkt efter badet och ny blöja så kom det lika mycket bajs igen!

Eftersom den här bloggen handlar om mammalivet så skriver jag om bajs.. förlåt ;)


På posten i dag hade jag fått ett kuvert med lite "presenter" i från Vi Föräldrar. En tidning, våtservetter och lite broschyrer.. Fick en gratis olycksfallsförsäkring från Trygg Hansa som gäller fram till att Julis är 6 månader. Den kan ju vara bra att ha!

Bjussar på lite bilder från mammas kamera..


Glad Julia i bilen påväg till Östergötland.


Min fasters nya hund, Selma (1 år gammal)


Fasters "gamla" hund, Pyret (2 år gammal)


Trött och varm Julia i sin gammelgammelfarmors säng. Jösses vad lång hon ser ut att vara, haha!


Sov i min säng i går :-)


Det var underbart fint här i Hjo i gårkväll!




 Marie

Ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt plötsliga försvinnande från facebook förut - mitt internet ämnade vara allmänt uppkäftigt, så jag loggades ut.. xD



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?