Kräksgruppen
Publicerat den

Hejsan på er!

Äntligen ringde barnmorskan och jag kunde berätta om ultraljudet samt få en ny tid för "undersökning" med blodprover och liknande. Den 2 februari blev satt. Hon undrade även vad jag tyckte om att kanske träffa andra gravida tjejer som haft/har samma problem som jag, nämligen illamående. Det lät väl bra, tyckte jag, så på tisdag nästa vecka kl. 17:00 ska jag vara på plats nere på MVC. Barnmorskan bestämde sig för att kalla gruppen för kräksgruppen.

I telefonen berättade jag att allt sett bra ut på ultraljudet, att det var ett foster, och även att illamåendet nu släppt. Det tar jag tillbaka nu, för jag spydde precis. Helvete. Det har gått 2-3 veckor sedan jag senast spydde, men så idag var det dags igen. Nåja, det kom och gick, så det kan jag leva med.

Jag har alltid gillat att sova, men nu gör jag inte det längre. Hur jag än ligger så får jag ont någonstans. Magen säger ju sig självt, men nu är det även ömt att ligga på sidan och på ryggen. Vad finns det mer för ställningar..? Det sticker i revbenen (och även i skulderbladen :O) vilket inte är sådär jätteskönt. Jag tror att de som varit gravida förstår vad jag menar, men nu är jag ändå bara i vecka 17, och magen syns knappt ännu! Hmm..

Nu ska jag sätta igång med mitt reportage som ska vara inne i morgon, den sista uppgiften i Textkommunikation A!







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?