Medicin under graviditet
Publicerat den

Åh, jag hade som mål att inte hälla i mig en massa mediciner under graviditeten för jag har fått för mig att jag vill vara så "naturlig" som möjligt. Jag vet ju att barnet tar till sig betydligt mycket mer av exempelvis en alvedon än vad jag själv gör, och det vill jag inte!
Tyvärr har jag nu, under mina nästan 23 veckor som gravid, hällt i mig följande:
2 alvedon
20 ml hostmedicin
Nässpray

Allt detta har jag tagit de senaste 2 veckorna, så jag kan ju ändå glädja mig med att jag klarade av tiden som illamående utan diverse mediciner fram och tillbaka. Dock har jag verkligen ingen röst nu, och jag vill ju inte att stämbanden ska svullna upp ytterligare, så hostmedicin fick det bli! Hoppas att min lilla nos där inne i magen inte lider av att dess mamma stoppar i sig en massa skit. (Fast en cheeseburgare och en massa coca cola kanske är lika hemskt...vem vet?)
Nu ska jag krypa ner i sängen med Johan. :)
Godnatt!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?