MVC
Publicerat den

Nyss hemkommen från MVC, och det gick BRA.
Är ju idag i 27+4, och allting såg bra ut. Jag följer min SF-kurva än så länge och idag låg den på 26.5 cm. [När jag var där den 2/2 så var måttet 24 cm] Jag frågade barnmorskan vad hon trodde att måttet skulle vara nästa gång, och hon tippade på omkring 30 cm! Nästa gång är den 17/3.

Jag skulle även lämna ett urinprov men det var lättare sagt än gjort. Under hela promenaden ner till vårdcentralen så var jag grymt kissnödig, men när det väl kom till kritan så gick det inte. Ta det bara lugnt är ju ledorden för att lyckas göra ett sådant här prov, men det enda som hände var att när det väl kom något kiss så missade jag den lilla koppen. Haha, jösses så misslyckat. Det tog mig närmare 10 minuter innan jag var "färdig". Provet såg dock bra ut, så det var ju skönt!

Lyssnade även på hjärtljuden än en gång, och den här gången fick jag sköta apparaten by myself. Jag hittade hjärtljuden förvånansvärt snabbt, och det lät som de välkända galoppstegen. Jag blev så otroligt sugen på att rida! Bpm låg runt 140 som vanligt, stundtals något lägre. Lillen rörde sig ganska mycket så magen ändra form lite då & då. Jag blir alltid lika lycklig!

Blodtrycket var 120/60.
Jag satt där och berättade om mina framtidsplaner också, och att det just nu verkar som att jag ska läsa till sjuksköterska/barnmorska. Det lät bra tyckte barnmorskan, eftersom det är tydligen lär vara ett oerhört givande jobb. Man träffar sjukt mycket människor som har alla världens problem/lyckliga stunder. Allt från våld, missfall, otrohet, könssjukdomar, vänskap, kärlek och glädje. Det verkar underbart om ni frågar mig!

Nu ska jag äta spaghetti & köttfärssås!
Ciao








 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?