Vad blir det för kön?
Publicerat den

Jag halkade in på en sida förut [LÄNK] och hittade en liten tabell som ni kan se. Man kan enligt den se vad det blir för kön på lilla bebisen i magen, och enligt den här tabellen så har jag en liten pojke i magen just nu. Månaderna står för vilken månad som befruktningen ägde rum, och för min del var det i slutet av augusti.

Jag vet inte hur säker man kan vara på sådana här tabeller och liknande tester, haha, men det är ju kul att titta lite och sedan se vad som stämde och inte. Enligt alla tester jag har gett mig in på så ska det ligga en liten pojk i magen på mig!


En annan tabell jag hittade visar för mig följande:

Magens form är... toppig, utstående mage som inte syns bakifrån. (pojk)
Pigmenstrand på magen.. lång tydlig rand (pojk)
Babyns hjärtfrekvens är... under 140 slag/min (pojk)
Vigsenring i ett snöre hållen över magen... pendlande ring (pojk)
Mammans skönhet under graviditeten...flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten (flicka)
Halsbränna... Mycket halsbränna (pojk)
Babyn hickar... Lite eller inte alls (pojk)
Babyn sparkar... Mycket (pojk)
På ultraljudsbilderna håller babyn... händerna någon annanstans än mellan benen (flicka)
Urinvägsinfektioner... inga hittills (pojk)
Var i magen babyn ligger... ligger högt (pojk)
Befruktningsdagen var ett... udda datum (pojk)
Blödande tandkött... mycket blödande (flicka)
Utputande navel...senare under graviditeten (inte alls än så länge) (pojk)
Mamman sugen på... choklad (pojk)
Babyn sparkar... mycket på höger sida (pojk)
Mamman illamående... mycket (flicka)
Mammans vårtgård är... mera suddig (flicka)
Föräldrarnas nästippar är... rundade (HAHA vilken grej..) (pojk)
Håret på mammans ben växer...

Magens form är... Toppig, utstående mage som inte syns bakifrån. Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.
Pigmentrand på magen... Lång tydlig rand (även fast den är inte såå tydlig, så finns den där) Ingen rand
Babyns hjärtfrekvens är... Under 140 slag/min. Över 140 slag/min.
Vigselring i ett snöre hållen över magen... Pendlande ring Cirklande ring
Mammans skönhet under graviditeten... Bibehållen skönhet Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.
Halsbränna... Mycket halsbränna Lite eller ingen halsbränna
Babyn hickar... Lite eller inte Mycket
Babyn sparkar... Mycket Lite mindre
På ultraljudsbilderna håller babyn... Händerna mellan benen Händerna någon annanstans
Urinvägsinfektioner... Inga hitills Många
Var i magen babyn ligger... Babyn ligger högt Babyn ligger lågt
Befruktningsdagen var ett... Udda datum Jämnt datum
Blödande tandkött... Mindre blödande Mycket blödande
Utputande navel... Senare under graviditeten Tidigt i graviditeten
Mamman sugen på... Choklad Citron
Babyn sparkar... Mycket på höger sida Mycket på vänster sida
Mamman illamående... Inte eller lite Mycket
Mammans vårtgård är... Starkt avgränsad Mera suddig
Föräldrarnas nästippar är... Rundade Skårade
Håret på mammans ben är... Snabbare växande Normalt växande
Vid frågan "Vad har du på händerna?" visar mamman... Handflatorna nedåt Handflatorna uppåt
Mamman sugen på.. Surt Sött (fast egentligen mest salt... vad kan det nu betyda ;-)?)







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?