Recension; Paranormal activity
Publicerat den

"Micah är spekulant och Katie är student. De bor tillsammans i en förort till San Diego i Kalifornien. En dag avslöjar Katie för sin pojkvän att hon har blivit förföljd av en spökliknande vålnad ända sedan hon var en liten flicka. Hon säger också att hon tror att vålnaden nu befinner sig i samma hus som Micah och Katie. För att bevisa att så inte är fallet köper Micah en videokamera för att försöka fånga de paranormala händelserna på bild." wikipedia

Jag orkade inte riktigt förklara filmens handling så jag snodde lite text från wikipedia istället, hehe. Jag vågar knappt säga något för jag är så rädd att jag ska avslöja något, men hela filmen är liksom filmad från kameran som Micah har skaffat. I början tyckte jag att det var lite jobbigt, men samtidigt blir det läskigare eftersom det på så sätt blir mer realistiskt!

Filmen i sig är faktiskt väldigt realistisk, vilket gör den ganska obehaglig vissa stunder. Dock var den ändå ganska långtråkig ibland, måste jag säga. Inga "sätta kudden för ansiktet"-stunder direkt, eller jo, ibland faktiskt!! Hehe.. ;) Jag var lite rädd efteråt och jag är glad att Johan sov över!

Det dumma med mig är att jag alltid ska snacka om filmen eller andra läskiga grejer efteråt, vilket antagligen lockar hit en massa dålig energi och elaka andar! Kanske var det därför som Julia inte sov så bra? Hmm.. Själv sov jag bra i alla fall, haha!

3/5 får filmen av mig.







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?