Rååååsa
Publicerat den

Kände förut för att ta lite mer vattendroppsbilder! Usch, det är riktigt svårt alltså!! Man vet ju inte när det är skärpa och inte..

Såhär gör jag [om ni vill veta]:
»Ställer en massa bunkar på varandra i diskhon så att det blir lite höjd på det hela.
» Väljer en bunke/mugg med en cool färg och ställer högst upp, så att det blir ett bra läge att fota. I det här fallet har jag Julias rosa skål.
» Ställer min egengjorda reflexskärm vid sidan av som är gjord av ett lock och lite foliepapper. Funkar utmärkt! :) Har en storlek på ungefär 30*40 cm.
» Sätter på vattenkranen och låter det droppa.
» Fäller upp blixten på kameran.
» Fotar!

Väldigt luddig beskrivning, men är ni intresserade av att lära er mer ordentligt så tycker jag att ni klickar HÄR och HÄR.




 Sara

åh din blogg är så rolig att läsa! =) har själv försökt få till bra bilder men utan reflexskärm, måste testa det!



URL: http://baraensara.blogspot.com


 Mirre

ohh bra tips med reflexen =D, ska jag testa =D



Fin fina bilder

Kramar



URL: http://myflowergirl.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?