Firande av 2-årsdag!
Publicerat den

Hallå på er!

Jag har haft en underbar dag!!
Det började som sagt med att jag och Johan tog bussen in till Skövde ganska tidigt i morse för att åka till relaxavdelningen på badhuset där. Johan har varit där tidigare - inte jag! När det hela öppnade så var jag gravid vilket gjorde att jag sket i det. Ville inte åka till badhus och dra med mig en massa baciller när jag hade ett litet frö inne i magen. Hehe.. Hur som helst så var det jättetrevligt där, älskade det! Vi gjorde en massa saker: bland annat: duschade i en upplevelsedusch, låg på en hamamsten, testade på auf guss-bastu och ångbastu, badade ute medan det snöade på oss och satt därefter i en vedbastu! Jag är lite skeptisk till hur min kropp kommer att reagera på dessa enorma temperaturskillnader! Förhoppningsvis positivt!

För er som inte vet vad exempelvis en auf guss-bastu är så är det som en helt vanlig, varm bastu, fast att där står en människa och viftar med en handduk mot ditt ansikte så att det blir 1000 gånger varmare. Detta pågick i omkring 10 minuter, och jösses vad jag blev varm. Det var en hemsk upplevelse, det kändes som att jag skulle brinna upp! Det gjorde ont att andas, kan jag säga. Men samtidigt var det roligt, om ni förstår mig.. Människan, som i detta fall var en ung kille, hällde även på vatten med smak av stjärnanis på agrigatet inne i bastun, vilket gjorde att det luktade riktigt gott! Stjärnanis blir ju nästan som lakrits! :)

Bilder lånade härifrån

Efter en tid av relaxing så gick vi bort till själva äventyrsbadet och åkte rutschkanor! Tjiiiiiiiiiiiiiiiho! I love it!! Det är så otroligt roligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Den ena kanan är bredare än de andra 2 vilket gör att man kan åka 2 st där, vilket vi självklart gjorde. Första gången utan badring men de andra 100 gångerna med badring! Stackars Johan slog sig fördärvad den sista gången och var alldeles blodig! :/


Med tanke på att jag är så oerhört modig så behövde jag självklart testa alla rutschkanor, dvs. Magic Eye (den man kan åka 2 st i), Black Hole och Turbo. Jag ångrar lite att jag tog Turbo för FAN vad det gick. Min tampong åkte upp 1 meter i mig ungefär. Jag fick gömma mig så gott det gick och försöka dra ut den. Egentligen ska man kanske inte bada med tampong, usch, förlåt jag är vidrig! Men mensen är nästan slut så det kom ändå ingenting, hoppas att det är okej och att jag slipper böter eller något annat otrevligt! :/

Bild lånade härifrån

 

Jag hade inte med mig kameran så jag lånar bilder istället, men det blir nog lika bra. Jag hade nog inte tagit bättre bilder själv! ;) Efter badhuset så gick vi bort till Johans mamma och lämnade badkläderna och de blöta handdukarna, för att sedan gå och hämta ut biobiljetterna som jag reserverade häromdagen! Nör vi gjort det travade vi vidare mot Polarn o Pyret för att göra ett nytt försök att skaffa badbrallor till Julia - utan succé. De hade beställt dem som de sa att de skulle, men de hade inte kommit! Nu fick de i alla fall mitt nr så att de kan ringa när det finns!!

Efter det misslyckade försöket till köp, så gick vi till Mangos. Ett underbart ställe som jag varmt rekommenderar om ni är i Skövde och behöver få i er en bit mat! Självklart tog vi varsin Black and White, men det var lite i valet och kvalet med tanke på att den kostar 189 kr. Då ingår dessutom inte dricka.. Som lunch (för 99 kr) var det nämligen plankstek med fläskfilé, och det lät ju inte dumt det heller! Men, med tanke på att vi båda har drömt om black and white nu i flera månader, så tog vi det ändå. Kosta vad det kosta vill! Och det var gott kan jag lova er. Och jag blev mätt! Höll på att knappt ta mig utanför dörren, haha.

SEN var det äntligen dags för ett biobesök!! Harry Potter och dödsrelikerna del 1. Jag besökte toaletten 2 gånger under filmens 2 timmar och 26 minuter. Jag kunde helt enkelt inte hålla mig efter att ha druckit så mycket coca cola! Filmen var superbra tyckte jag, men det tycker jag i och för sig alltid när jag ser någon på bio. Det är en speciell upplevelse det där.. Jag längtar som fasen till 2:an. :) Synd egentligen att filmerna är så mörka. I början var det mest roligt och mysigt, men nu är det bara hemskt när alla dör och blir skadade. Bläh! ;/
Menmen, jag gillade den ändå! Älskar Harry Potter-serien!

Efter filmen fick jag och Johan skjuts hem av hans mamma och jag fick äntligen återse min älskade dotter! Saknade henne så mycket hela tiden och vi pratade jättemycket om henne. Men det var mycket trevligt att bara vara jag och Johan också, det är vi aldrig! Tack för en fin dag, älskling! ♥

 




 Johan

Tack själv älskling :-* synd att jag ska må illa så här på kvällen då... ;-(



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?