Julklappslista
Publicerat den

Jag börjar komma på vad jag önskar mig i julklapp! :)

1. En ögonfransförlängning
2. En ögonfransböjare [min är spårlöst borta! :O]

Så, nu vet ni det! Hehe.. :) Bilden nedan är egentligen en fruktansvärt tråkig bild, tagen på en minimal lekpark inne i stan här i Hjo. Men med en liten action på så blir den ju helt OK.

Jag har börjat tänka väldigt mycket på det gyllene snittet som gäller vid fotografering! Exempelvis det att man inte bara tar bild på något som befinner sig i mitten, utanförsöker att placera föremålet antingen så att det täcker 1/3 av bilden, eller 2/3 av bilden. Här är en jättebra förklaring! Man kan ju tycka olika om detta, men personligen tycker jag att en bild blir mer spännande om den är tagen med det gyllene snittet. Haha, bilden nedan är ju egentiigen inte alls ett bra exempel på det gyllene snittet, eftersom föremålet täcker typ halva bilden. Va döööligt, som vi säger här i Hjo. ;P




 Mirre - Foto, hund och lite vardagsbestyr

Håller med dig, det är verkligen aå avgörande i en bild ibland vilken vinkel man väljer att fota i, rakt upp och ner blir oftast tråkigt faktiskt, =D



URL: http://[email protected]





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?