Thoughts
Publicerat den

Hey!

Nu är det kvällen och här sitter jag. Jag hänger inte med i något känner jag. Borde jag titta på Idol kanske? Det är väl nyheter nu ändå men jag kanske sätter på tv:n när det är dags för utröstning. Det blev inte så att vi såg Iron Man i kväll eftersom vi inte fick tag på den. Istället blev det Hellboy, men jag är så uppslukad av Carolina Gynnings bok att jag började läsa istället. Gud, boken är fantastisk! Vet inte riktigt vad som är fantstiskt.. kanske det att hon påstår sig vara andlig? Sådant har alltid fallit mig i smaken, jag borde faktiskt ägna mig lite mer åt det.

Emelie var här i eftermiddags och henne har jag inte träffat på typ, 8 veckor! Vi sågs senast på Julias dop! Det var verkligen på tiden! Det var jättekul att hon kom. Vi snackade, käkade kladdkaka, busade med Julia och gick en promenad. Riktigt mysigt! :} Till en början var Julia lite blyg och tyckte att det var läskigt med en "ny tjej", men efter en stund när hon noggrant granskat "den nya tjejen", så blev hon sitt vanliga jag och började prata och göra en massa ljud. Typ, fisa med munnen. Sötnosen! ♥

Känner att jag borde göra lite designer. Har väldigt många glada tjejer på kö, men i kväll tror jag att jag hoppar det! Behöver lite andrum så jag sätter igång antingen i morgon eller på söndag. Jag vill ju att det ska bli bra, och då måste jag ha tid och inspiration! :)

Måste bara skriva en sak som kommer från boken EGOWOMAN(fast från början från boken Ljusfolket av Benny Rosenqvist):

"En gång i varje liv träffar man sin själsfrände. Det säger i alla fall mediet Benny Rosenqvist och i boken Ljusfolket berättar han skillnaden mellan själsfränder och tvillingsjälar:
Två uttryck som folk ofta använder när de talar om den rätte är tvillingsjäl och själsfrände. Men det är inte samma sak. En tvillingsjäl är en själ som föddes samtidigt som du själv, ni har därför kommit ungefär lika långt i er utveckling, antal levda liv och mängden kunskap ni samlat på er. Din tvillingsjäl kan vara din mamma, ditt syskon eller en nära vän. I enstaka fall blir du förälskad i din tvillingsjäl men oftast upplever du denna mer som ett syskon.
En själsfrände däremot är den du borde välja som din kärlek. Han eller hon är din totala avbild, vet allt om dig, förstår dig bättre än någon annan, men ser också alla dina fel och brister. Det kan vara fantastiskt att leva med sin själsfrände men det kan tyvärr också vara jobbigt, alldeles för jobbigt för vissa av oss. I varje liv kommer du någon gång att träffa din själsfrände. Enda undantaget är när själsfränden inte är redo för ett nytt liv på jorden fast du är det. Då väljer själsfränden att bli din guide och så kan ni ändå växa tillsammans trots att bara en av er finns på jorden. Om inte din själsfrände är din guide, så kommer du alltså att möta honom eller henne någon gång under livet. En del har tur och träffas redan i tonären och andra hittar inte varandra förrän på ålderdomshemmet."

Tänkvärt, inte sant? :)
kram 







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?