Ny kategori; viktnedgång
Publicerat den


Nu har jag startat en ny kategori här i bloggen. Det är hemskt att säga det, men det är sant: jag är överviktig. Surprise!?! Haha.. Överviktig. Jag är överviktig. Egentligen är jag ganska van vid att säga det nu för jag har vetat om det ett bra tag. Men hey, jag har varit gravid. Jag har fött barn. Det borde i alla fall vara en hyfsad anledning.. På måndag startar i alla fall min lilla bantningskur. Jag köpte Nutrilett i dag, paketet som är på bilden. Med smaken Forest Fruit. Den är antagligen vidrig och kommer att ge mig kväljningar, men vad gör man inte? Hellre spy än att leva resten av livet med en dubbelhaka som räcker mig ner till tårna. Skämt åsido.. Fast jag har en dubbelhaka. Kanske till och med en trippelhaka om sådana existerar?

I två veckor kommer jag att hålla på med detta. 5 påsar om dagen i två veckor. Varje shake som jag dricker innehåller 100 kalorier, dvs. lika mycket som en banan typ. Ibland kommer jag nog att ta en banan istället bara för att få något att tugga på. Hur mycket man nu tuggar en mjuk banan haha..

Nu får ni vara med här i bloggen och peppa mig! Ni får ju vara med hela tiden under min bantningsperiod. Och efter de två veckorna så kommer jag äta nyttigt så att jag inte går upp allting igen! Min målvikt har jag ännu inte framför mig, men 65 kg tycker jag låter ganska lagom. 60 låter ännu bättre men till en början 65. Det känns lättare.

På måndag kommer jag att väga mig och mäta mig runt armar, ben, mage, bröst osv. Hur pinsamt det än må vara så kommer jag att skriva måtten och vikten här i bloggen. Jag har ett fruktansvärt dåligt minne så det är lika bra! Dessutom så är det ju roligare för er att veta. Själv tycker jag i alla fall om detaljer och jag tycker att det är aströkigt när folk inte delar med sig av sådant.

Wish me luck!



 ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA

Jag hoppas att du kommer lyckas med din viktnedgång. :) Det är inte lätt att gå ner i vikt.. Vill du ha tips eller liknande om viktnedgång.. Så är det bara att fråga.. Har läst många böcker om viktnedgång och näringslära! Det är väldigt intressant tycker jag!



Hoppas du kommer tycka att Nutrilett är bra. Min personliga åsikt är att jag skippar alla dessa "viktnedgång drycker och pulver". Jag kör hellre på att äta väldigt nyttigt och träna mycket! :)



KRAM! :)



URL: http://kristallkrona.wordpress.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?