Syns inte headern i alla webbläsare?
Publicerat den

Okej hörrni, nu ska jag läcka ut med ett kanontips! Jag led av det i typ 3-4 år innan jag tog mig tid till att verkligen hitta svaret på hur man gjorde. Min blogg såg ut som räva i exempelvis Internet Explorer eftersom min header inte syntes och att dropdown-menyn såg konstig ut. Jag fattade inte varför det krånglade och varför bloggen inte såg likadan ut i alla webbläsare. Själv använder jag Mozilla, love! ♥ Hur som helst, tipset är helt enkelt om hur man får headern och det andra innehållet att stanna kvar på samma plats oavsett webbläsare! Jag borde inte säga för mycket kanske, men det fungerar för mig!

Såhär ser det ut i min stilmall under #header { (fast jag ändrade namn på bilden så det är ingen bild)

background: url('http://melindaochjulia.blogg.se/systerblogg/images/2010/minbild.png') no-repeat;

Ser ni att det är ett sådant här tecken: ' som ramar in själva bildadressen? Där har ni svaret! Utan det där lilla tecknet så kan er blogg se helt galen ut, men om ni använder det så blir det kanon! Vet ni vart jag fann svaret på min fråga? På flashback {LÄNK}.. ;P Där finner man allt! :D



 Beatrice ♥

Vad bra, tack för tipset!



URL: http://beabus87.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?