Chockad!
Publicerat den

Har ni sett på maken! Jag fattar inte hur det har gått till? :} 204 st!
Roligt att så många kikar förbi en liten stund, stanna gärna kvar, haha! Fast jag ska inte tvinga er, ni gör som ni själva vill.

Julia sover och hon somnade på bästa tänkbara sätt. Mellan mig och Johan när vi låg och pratade. Så mysigt att se henne fälla ner de små ögonlocken eftersom hon är så trött. Orkar helt enkelt inte ligga och höra på föräldrarnas babbel längre. ^^

Jag måste fylla på med mer text här, annars kommer allting se konstigt ut eftersom bilden är så hög! Vad kan jag skriva? Haha, jag får försöka babbla på så gott det går. Jag åt lax till kvällsmat, med sallad och sås. Värsta LCHF utan något bröd eller pasta, bra gjort av oss!

Vad har jag mer gjort? Jo, jag använde en rabattkod och beställde hem bilder från FujiDirekt för över 200 kr. Oerhört billigt för så himla många kort! Nu ska fotoalbumen {som inte existerar ännu..} fyllas på ordentligt, det måste bli av! Just fotoalbum, eller insättandet av bilder, blir ju inte gärna av en vanlig vardag då man har andra sysslor att sköta. Men någon dag ska jag nog få tid till det!

En annan tanke: hur värmer ni barnmaten till era bebisar? Ni som har bebisar då, såklart! Jag hörde av Anna Skipper när hon gästade The Voice härom dagen att man inte ska värma barnmat i micron eftersom en massa nyttigheter försvinner då. Det hemska är att jag alltid har värmt lillans mat i micron. Med undantag för när vi besökte min moster, som inte har någon micro (!), då fick det bli i en kastrull på spisen. Men hur farligt kan det vara egentligen? Kom gärna med era tankar och funderingar!

För min del är det nog bara ren och skär lathet. Att börja fippla med kastruller och grejer har jag inte lust med när en liten hungrig bebis väntar på käk. In i micron ½ minut och sedan är det action, liksom! Det är ju inte det att jag inte har tid, för det har jag. Dessutom så tar det ju inte så jättelång tid att värma på spisen heller, men längre tid än i micron... {i alla fall när det gäller vår kassa spis...oerhört seg!}



 Madde

Jag värmer oxå i micron, alltd gjort, förutom hos mamma för hon har ingen micro, men hörde oxå på vakna med the voice om det där. Men alla gör så ju typ. :)



URL:


 Hanna

Va roligt med så många läsare :) Jag har ju länkat dig i min blogg, dock har ju inte jag så många läsare. Går det föresten bra att jag har länkat hit?



Jag har alltid värmt Toves mat i micron. När hon äter välling [eller ersättningen innan] kokar jag vatten i vattenkokaren och fyller till hälften i flaskan, tar resten kallt ifrån kranen. Dock gör jag inte så så ofta längre utan nu blir det bara i micron ;) Går ju snabbare :P



När det gäller maten gör jag ju Toves mat själv och fryser in. Men när jag ska värma den gör jag det alltid i micron. Hon verkar må bra av det ;)

Anledningen till att jag enbart gör egen mat till Tove är först och främst för att hon vägrar äta burkmaten, hon hulkar så fort hon får in maten i munnen ;) Och sen är det ju mycket billigare och väldigt smidigt trots allt att göra egen mat :)

Visst tar det längre tid än burkarna som bara ska in i micron eller i en kastrull. Men jag kokar eller steker ingredienserna och sen ner i mixern/matberedaren sen är det klart att delas upp i burkarna :)



Kram



URL: http://hanniie1.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?