Linjer i menyn
Publicerat den

I vissa bloggar kan ni se att det finns linjer under till exempel rubrikerna på 'Senaste inläggen'. Det är snyggt tycker jag och delar in det lite extra!

I min blogg har jag linjer som ser ut såhär ↓



Hur går man då tillväga? Jo, såhär:

1. Gå in på Design » Stilmall
2. Blädda ner till .nav li { (använd Ctrl+F om det är svårt att hitta)
3. Lägg till border-bottom: 1px solid #000000;
1 px = bredden på linjen
solid = heldragen (dotted = prickig, dashed = streckad)
#000000 = svart
där kan du välja och vraka som du själv vill.

I mitt fall ser det ut såhär:

.nav li {
list-style: none;
padding: 0px 0px 0px 0px;
font-weight: normal;
margin: 0px;
border-bottom: 1px solid #e3e2e3;
}

4. Förhandsgranska innan du sparar!

OBS! Nu kommer allting i menyn som ligger inom <li> och </li> i kodmallarna få en linje under sig. Är det endast 'Senaste inläggen' som ligger inom <li> och </li> så är det endast det som får en linje också. Man får trixa lite i sin kodmall och se hur saker och ting ligger! Du kan även lägga till border-bottom: 1px solid #000000; under .nav { så blir allting i menyn linjerat!

Fråga om det är oklart! Jag är ingen utbildad lärare och kan ingenting om pedagogik så det är inte helt omöjligt att det här är som kinesiska för er :D



 Marie

Jo det är bra med mig, ja det är så fint med alla vårtecken nu =D



Det där är fint med linjer sådär



URL: http://myflowergirl.blogg.se/


 Marie

Ja hoppas på ännu mera vårfeelings nu



URL: http://myflowergirl.blogg.se/


 Marie

Publicera ej



Jag fick en idiot efter mig som spred massa elaka ryken osv, Men vill inte gå in på det, för jag vill lämna det bakom mig



jag fick polisanmäla det



URL: http://myflowergirl.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?