Hur hård ska man vara?
Publicerat den

Ett inlägg som är riktat till er som har barn, fast ni som inte har barn får givetvis också komma med era åsikter! Min fråga är hur pass hård man bör vara när det gäller sötsaker och liknande? Julia får dricka saft, äta kaka och äta choklad. Givetvis inte varje dag, men då & då. {Just nu äter hon lite choklad..} Är det OK? Hon borstar ju tänderna ändå, och jag tror inte att detta kommer att göra henne beroende i framtiden på något vis. Om jag inte trycker i henne varje dag såklart! :}

Vissa föräldrar verkar ju vara stenhårda med vad man får och inte får äta, men det är inte jag, som ni märker. Fast läsk, det får hon inte dricka!! Det är ett strängt nej på det.

Tummen, 99 kr. Babyproffsen




 Wilja, mamma till Jamie!

Jag brukar låta Jamie smaka, idag åt han glass tex det tyckte han var super gott! :-)



URL: http://mmylove.blogg.se/


 Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Vi låter inte Devin äta sötsaker alls. Förutom frukt, digestivekex, glass och mariekex nångång då och då när vi kalasar lite. Jag tycker det är så onödigt att lära barnen äta sötsaker för tidigt. Godis o sån skit kommer han ju få i sig mängder av när han blir äldre sedan :P Devin ber aldrig om cola, godis, choklad, kakor.. Vet han inte hur det smakar så ber han inte om det heller. Smidigt tycker jag :) jag kan sitta o dricka cola och äta godis/chips på kvällarna och ge Devin ett digestivekex och vatten (eller mjölk) så är han nöjd! Haha ;)



URL: http://beabus87.blogg.se/


 Sophie mamma till Nellie

Nellie får äta sötsaker :)

Inte varje dag och heller inte i en massa mängder.

Men jag kan inte äta godis och visa det, ibland så men oftast vill hon ha samma :) hon är en gottegris som jag ;) och om hon druckit sött med så borstars det extra noga :)



URL: http://beylejd.blogg.se/


 Annika

Jag är av åsikten att det är fullständigt meningslöst att introducera sötsaker. Så länge man bara har ett barn är det lätt att låta bli för då ser inte barnet sötsaker på samma sätt och blir inte nyfiken. Jag tror inte att vårt första barn åt godis innan två årsdagen.

Sen blir det svårare när man får fler barn. Med tredje som nu är 1,5 har det inte alls varit lika noga s a s. Men det är för att då skulle man princip förbjuda de större barnen och det går liksom inte. Jo, om man vore stenhård och nitisk, men det är jag inte. Ingen prettomamma här inte, men ett litet barn har liksom ingen glädje av choklad, äter lika gärna ett äpple :-)



URL: http://www.apelsingredelin.se


 Maria

Jag kan tycka det är upp till var och en att avgöra vad man anser är okej för sina barn. Jag undrar dock varför får hon dricka saft och äta kaka och choklad men absolut inte dricka läsk?

Grattis till körkortet förresten! :)



URL:


 Hanna

Heej! :)

Intressant fråga det här.. Alla tycker ju så olika och innan Tove kom ansåg jag att hon inte alls skulle få smaka på sötsaker..

Inte för att hon får de nu men jag är inte lika stenhård som jag trodde jag skulle vara..

Hon har fått smaka äpple i äppelkaka + vaniljsås, lite hemmagjord tårta, grädde och vanlig yoghurt. Så det är ju inga sötsaker på de viset men ändå :P



URL: http://hanniie1.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?