Min otursdag
Publicerat den

Det verkar som att i dag är en mindre lyckad dag för mig.
Som att någon högre makt tycker att jag ska få betala igen för allt ont som jag nånsin gjort. ^^

Förut i dag var jag ute på en promenad med Julia i den friska luften. Det är nollgradigt ute så det var riktigt varmt! Hon sov mestadels och har inte spytt något alls i dag. Däremot bajsat ett par gånger, om det är nån som bryr sig.. -_- Hur som helst så märkte jag när vi kom hem igen att våtservetterna nästan var slut. Fick en liten idé om att ta bilen till Hem & Hobby och köpa på mig ett par förpackningar eftersom det är billigast där. Sagt & gjort så packade vi in oss i bilen, men när vi kommit ungefär halvvvägs så spottar Julia ut nappen och spyr rätt ut på bilbarnstolen och sätet. Och vad ska jag göra? Där sitter jag bakom ratten och har inte haft körkort i en vecka ens. Jag gör i alla fall som så att jag kör in på en parkering och försöker torka av Julia så gott det går, sedan gasar jag hem igen.

Det var mest stolen som fick ta emot spyorna, så den tog jag ur bilen och tänkte tvätta av. Eftersom Julis spydde på den för ett par veckor sedan också, så kan den lika gärna få sig en rejäl tvättning nu! Jag satte Julia i sin barnvagn och skurade bilen och sätet ordentligt. Just då såg det finfint ut, och jag hoppas att det gör det senare också. Stackars lilla Sabbe! [som jag så fint har döpt saaben till..]

Usch vad tråkigt det är när Julia är sjuk! Som tur är händer det inte alltför ofta, men det är så synd om henne. Hon är alldeles mörk under ögonen nu och har ingenting i kroppen. :(
Lite vatten petar jag i henne emellanåt i alla fall, så att hon inte torkar ut fullständigt. :}







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?