Dåliga tider
Publicerat den

Oj oj oj...

Jag ska berätta för er om aurautvecklingen i ett annat inlägg, men först måste jag skriva en annan grej. I går när jag på kvällen satt vid datorn och tittade på Gynekologen i Askim som jag har blivit helt fast vid, så hör jag att Julia skriker från vårt rum. Jag springer dit och ser i mörkret att hon står upp och håller i sig i spjälorna. Väl framme vid henne så känner jag att hennes huvud är blött, och så även kudden och lakanet i sängen. Har hon kissat på sig på något konstigt vänster? är min första tanke. Fel. Hon har spytt! Hela sängen är full av hennes lunch och stackarn är helt dränkt i sina egna spyor. :( Jag lyfter upp henne och hon gråter och är antagligen jätterädd för vad som just hände. Vilket hemskt sett att vakna på! Jag får hjälp av mamma som byter hennes sängkläder och torkar upp det som hamnat på golvet. Även jag får en spya på axeln.

Efter ett tag går vi upp och gör i ordning ett bad och stackars lilla Julia fryser så att hon skakar. Hon fick sitta i badet ett tag och bli tvättad, för att sedan bli invirad i 2 handdukar. Det kommer lite spy till, fast det är mest slem. Usch! Någon elak bacill som antagligen har kommit nerifrån Arken. Hon biter ju på nästan alla leksaker, så det är ju inte så konstigt om det är en massa baciller på grejerna.

Hon är helt utmattad stackarn, och efter ungefär någon timme så somnar hon igen tillsammans med mig. Naken, endast iförd en blöja. Jag vet inte om jag blev bönhörd eller om Julia bara var så utmattad, men hon sov hela natten lång, och vaknade inte förrän kl 7. Som för mig i dagens läge kan liknas med sovmorgon.

Som om det inte vore nog med alla spyor så är även min lilla prinsessa dålig i magen. Usch. Stackars min tjej! Hoppas att den där hemska bacillen lämnar henens kropp omedelbart!
Nu vet ni lite, jag skriver mer sen! Dock inte om detta.. ;}
Kram



 Angelica

Nee stackarn :(



Jag drömde faktiskt om Julia inatt :O Jag skulle vara domare på en dressyrtävling på ridskolan och helt plötsligt hörde jag någon bebis som skrattade, och då kom Julia krypandes med en hatt på huvet :P



URL: http://gelikaa.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?