Dag 09 – Min tro och livsfilosofi
Publicerat den

Jag bor i ett kristet land. Jag är döpt i kyrkan, konfimerad i kyrkan och min dotter döptes i kyrkan. Förutom de tillfällena är jag aldrig där. Jag kan inte säga om det finns någon gud eller inte, för det vet jag inte. Ibland är jag säker på att det finns en gud, men ibland tvivlar jag. Något som jag dock är säker på det är att det finns någonting för alla. Jag tror inte att vi sattes ner här på jorden helt själva för att lista ut och klara av en massa saker, jag är bombsäker på att det finns fullt av väsen omkring oss. Frågan är bara hur öppna vi är inför det?

När det kommer till det här med livet efter döden, ja då är jag väldigt kluven! Man hör ena saken där och andra saken där, men hur går allting ihop egentligen? Jag hoppas och tror att man får det man förtjänar efter döden. Sedan tror jag faktiskt att man har en uppgift här. Klarar man inte den i det ena livet, ja då får man en chans till i ett annat. Dock som en annan individ, kanske inte ens samma kön. När man har klarat av det man kommit för att göra, då tror jag att man är färdig och att man hamnar i paradiset.

Något som jag funderat på länge, det är det här med vissa personers tur & otur. Jag brukar tänka att den där människan, hon/han var säkert jättedum i sitt förra liv och det straffar sig i det här livet med olycka efter olycka. Har personen däremot tur och ständig lycka, ja då tror jag att personen i fråga i sitt förra liv inte hade det så lätt och nu förtjänar all lycka! Karma, helt enkelt. Man får vad man förtjänar. Även om det kan tyckas konstigt eftersom man inte kommer ihåg något från sitt förra liv.. :P




 tove [tuvi.se]

varför skulle man bara födas om som människa? Tror du inte att man lika gärna skulle kunna bli en fågel eller nåt annat djur? :)



URL: http://tuvi.se


 Sandra

Det var så lite så! :) Det var jag som ställde frågan om hur mycket du tar för o göra en design. Om man vet precis hur man vill ha det, kan man göra en beställning då? :)



Kram!



URL: http://iamstarstruck.blogg.se/


 tove [tuvi.se]

Jaha okej, jag tror också att det är så, fast sen finns det saker som får mig att tvivla om det är så.. klurigt det där! Tack, fast är inte helt nöjd än men det duger ju :)



kram



URL: http://tuvi.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?