Det går så fort!
Publicerat den

Åh åh åh!

De senaste dagarna har Julia utvecklats i en väldig fart! Hon har lite smått börjat lära sig pincettgreppet, hon kan krypa, hon kan dra sig upp mot stående och hon har en massa ljud för sig! Min lilla prinsessa! ♥ Jag blir så stolt när man ser att hon verkligen vill lära sig, och till slut kan det. Det roligaste är nästan att se hur stolt hon själv blir. Hennes bästa vän heter napp och hon blir alltid lika stolt när hon sätter in den i munnen själv. Undrar hur länge hon kommer ha napp? Om det kommer att bli helt omöjligt att få henne att sluta? Den som lever får se.. Jag får helt enkelt skrämma upp henne med: slutar du inte med napp så kommer du se ut som mamma gjorde i munnen [ett rejält överbett och tänder som låg lite huller om buller. Även om tänderna inte har med nappen att göra, kanske.] Men äh, den dagen den sorgen! ;)

Också en ny tröja, från KappAhl, 50 kr. Så söt! Och nya mockasiner från Lindex.

Nu när det är vinter och en massa snö så har vi inte inne vagnen längre, utan den står ute i förrådet. På tal om vagn så ska vi snart köpa en ny, men mer om det i ett annat inlägg! Hur som helst så har hon alltid somnat i vagnen på dagarna när hon tar sina små blunder, men vad gör jag nu då när jag inte har någon vagn att använda mig av? Jo! Jag vaggar henne till sömns i min famn. Jag står i mitt rum och nynnar på sånger som Sov du lilla Videung, Jag hade en gång en båt, I ett hus vid skogens slut osv. Det fungerar och hon somnar nästan med en gång! När hon somnat lägger jag försiktigt ner henne antingen i min egen säng, eller i hennes säng. Helst i hennes egna eftersom hon har börjat klättra på kuddarna som vi lagt som en mur så att hon inte ska råka rulla ner.

Nu ska jag lägga mig och sova, puss och kram!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?