Play-doh
Publicerat den




I går gjorde jag play-dohlera för första gången i mitt liv. Jag lekte mycket med det när jag var liten, men nu under senare år har det inte blivit så mycket med det. Tyvärr, får jag kanske lov att erkänna. Det är ju riktigt roligt! Ovan kan ni se mina verk, haha! ↑ Är faktiskt ganska nöjd eftersom jag är långt ifrån kreativ och duktig inom sådana här områden! Julia har dock inte fattat grejen än, hon sitter och pillar lite på degen bara och kastar den i golvet. Menmen, tiden kommer nog då hon vägrar släppa ifrån sig den! Hon måste bara bli liite större först. :}

Jag följde ett recept som jag hittade på Mirkas blogg:
{
4 dl vetemjöl
2 dl salt
2 msk citronsyra (eller 2msk Alun)
2 msk matolja
4-5 dl vatten
karamellfärg

Koka upp vatten och häll i karamellfärg och olja i vattnet. Blanda ihop mjöl, salt och citronsyra i en skål. Häll i vattnet, karamellfärgen och oljan i skålen. Blanda ihop. Play-dohleran är färdig!
}

Jag använde mig av blå karamellfärg, 4 dl vatten och Alun. Den blev kanonbra! Jag ska nog göra mera lera senare, i alla möjliga olika färger! Kul! :D

 







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?