Börja röka?
Publicerat den

Alltid när jag sitter själv här vid datorn sådär mitt på dagen då Julia har sin lilla middagsvila så får jag så konstiga funderingar. Just nu sitter jag och funderar på om man får mörkare röst av att röka? Jag har nämligen en svaghet. En pipig röst. Jag pratar inte, jag piper! Så jävla pinsamt. När jag tänker så tänker jag med en mörkare röst {tror jag i alla fall..}, men när jag sedan pratar så hör jag att det kommer små pip ur mig. Jag får en lika stor chock varje gång. Det är liksom inte så jag vill vara, eller att andra ska tro om mig. Inte nog med att jag är kort, jag piper också. Precis som en söt liten kanin, haha. ^^

Har ni några tips på hur man får en mörkare röst? Jag vill gärna inte börja röka eftersom det är dåligt båda för mig, Julia, alla andra runt omkring och dessutom för ekonomin. Sorry för konstiga ord, men jag har lite tråkigt.



 I

Hos logoped kan du få hjälp att lägga ned rösten. Det är inte helt ovanligt att personer som använder rösten mycket i sitt yrke (sångare, lärare osv.) får hjälp med detta, eftersom det sliter mindre på stämbanden (?) med en djupare röst.



URL: http://ifunderar.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?