Daim muffins
Publicerat den

Fick en liten förfrågan om recept på daimmuffins som jag nyss bakade! Det är inte mitt recept så jag tar inte åt mig äran, men här är det:

Ca 24 st

175 g smör eller margarin
1 kaka blockchoklad á 175 g
1 ¾ dl vetemjöl
2 dl krossad daim, motsvarar 1 dubbeldajm
1 msk vaniljsocker
1 tsk salt
2 ¾ dl socker
2 ägg


Blanda mjöl, krossad daim, vaniljsocker, salt, socker och ägg i en skål. Smält smöret och blockchokladen var för sig och rör ned i skålen. Fördela i muffinsformar och grädda i 200° C i ca 15 minuter.

Klart! Bör serveras kylskåpskalla, då är de sega och underbara!
{Jag använde mig av mörk blockchoklad och jag gräddade dem i mitten av ugnen. Det framgick inte i receptet, men man kan nog göra lite som man vill!}




 Patricia

å jag som inte ska äta massa gott nu... Lät ju jättesmarrigt!!! Fy dig! =)



URL: http://mammapatricia.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?