Death
Publicerat den

Tänk om jag bara skulle ha ett halvår kvar att leva. Om jag hade en sjukdom som skulle göra mig allt sjukare och sjukare, innan jag till slut skulla tyna bort och sedan försvinna från jordelivet. H E M S K T ! Bara tanken gör mig deprimerad på riktigt och jag hoppas innerligt att jag får vara frisk! Främst för Julias skull så att hon alltid {nåja, länge i alla fall} kan ha en mamma, men även för min egen skull om jag ska vara lite egoistisk. Vad skulle man tänka? Vad är viktigt i livet egentligen? Att gå på en fucking diet för att förlora några kilon? Att klä sig i senaste modet, designa sin blogg, städa?

Man blir nog oerhört djup, tror jag. Djup i sina tankar. Funderar på vad som verkligen betyder något och vad man vill göra med sin sista tid. Vad man kan klara av. Jag vet inte vad jag skulle göra. Hoppa fallskärm? Vara med familj och vänner, antagligen. Vara ledsen för att min tid snart är slut.

N E J ! Jag hoppas att min död kommer snabbt och överraskande så att jag inte kommer tänka en massa negativa tankar. Jag vet ju att man kommer till ett bra ställe, att man kan träffa dem som inte längre finns här. Jag vill vara glad när jag tas emot in i paradiset, in till alla klara färger och mina underbara djur och släktingar som inte längre finns här. Men som finns i paradiset. Aldrig att jag kommer begå självmord. Utsätta både mig själv och andra för något så hemskt. De som tror att de blir lättare om man tar självmord - tänk om. Man slipper inte undan problemen så lätt.

Anledningen till det här inlägget var att en kvinna i Gynekologen i Askim fått cancer och allting är så sorgligt.
Man ska inte prata om döden, bla bla bla. Det är så hemskt. Men hey, är det inte lite spännande ändå? Det tycker jag.






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?