Det här med rutiner
Publicerat den

God morgon på er :}

Denna morgon fick jag sovmorgon tack vare att Johan sov här i natt. Alltid lika skönt att få bli ordentligt utvilad. Nu sover både Johan och Julia igen, och jag sitter här och tänkte uppdatera bloggen en smula.

I går var det veckans bästa TVkväll om ni frågar mig! Solsidan, Time Out och vanligtvis Wallander. Dock var Wallander slut nu så jag gick och la mig tidigt istället. ^^ Riktigt skönt! På tal om Solsidan så hörde jag på radion för ett tag sedan att barnen i skolan har börjat leka Solsidan på rasterna. Haha, jag kan riktigt se det framför mig! Hade det varit jag själv som lekt hade jag säkert valt att vara... hmm.. Mickan kanske! Eller varför inte Ove en kort liten stund? Innan alla börjat hata en.. ;}

Hur som helst så måste en sak tilläggas här! Julia har börjat äta på nätterna. Hon vaknar runt 1-2 ungefär och är så hungrig att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Stackarn! ;/ Vi får helt enkelt börja ge henne mer mat på kvällen. Kanske både gröt och välling? Eller vill hon ha vanlig burkmat även då kanske... Barnmorskorna säger ju att de ska få burkmat två gånger om dagen, men jag tycker att gröt känns mysigare som kvällsmat. Ahja, vi får se hur det blir. Det beror lite på när hon somnar också. Hallå rutiner! Några sådana har jag inte lyckats skaffa under 10 månader. ;/

Har ni bra rutiner så får ni gärna dela med er av dem! Det känns så lågt att behöva ta efter Katrin Zytomierskas. Det är min absolut sista utväg känner jag.

länk



 Hanna

Som du själv skriver så beror det ju lite på när hon vaknar på morgonen, hur natten varit, hur länge/många gånger hon sover på dagen osv.

Men ungefär så här brukar det se ut här hemma efter ändringen för en vecka sen:

07.00 Vaknar hon

08.00 Gröt 1-1½ portion

11.00 Hemma lagad mat

13.30-14.00 Hemma lagad mat eller yoghurt

16.00-16.30 Gröt 1-1½ portion

18.30-19.00 Välling 200ml



Nu har jag tryckt in ett mål mat eller yoghurt så hon nu äter ca. var tredje timme.. Inte alltid de går så bra men oftast :P

Och resultatet av denna ändring blev att hon slutade äta på natten :) Det har hon alltså gjort till hon var ganska exakt 8 månader gammal.. 1-2 gånger/natt :O

Men dock sover hon inte hela natten utan att vakna ändå, utan hon vaknar minst en gång då hon är vild i sängen och vägrar sova på mage.. ;) Även nappen men ibland får hon in den själv och somnar om :)



Hoppas du får rätt på det :)

Kram



URL: http://hanniie1.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?