Mat- och sovklocka!
Publicerat den

Nu är katten kammad!
Hon har så mycket päls vår lilla kisse! Hela huset är fullt, men nu när det är varmt och skönt ute har vi börjat med att kamma henne varje dag! Hon tycker att det är skönt, riktigt njuter! Det förstår jag.

Jo, min mening med det här inlägget var att skriva att jag i dag har plitat ner ett schema till Julia. Eller för Julia. Ett papper där jag skrivit ner mat- och sovtider för nu fick det banne mig vara nog. I över 1 år har vi daltat omkring här hemma och inte haft några ordentliga rutiner. Visst, hon har matats vid ungefär samma tidpunkter och vaknat på morgonen ungefär vid samma tider, men ändå! Jag vill ha fasta rutiner för jag tror att vi mår bäst av det. Sova kommer hon härmed att göra en gång om dagen, om inget särskilt inträffar. Efter lunch i ca 2 timmar har jag tänkt mig. Det funkade faktiskt i dag så jag har höga förväntningar över detta! :}

Såhär lyder schemat:
07:00 - Upp & hoppa!
07:30 - Välling!
Fria aktiviteter
08:30 - Frukost bestående av gröt eller yogurt + macka, ta på sig och göra sig i ordning.
Fria aktiviteter
10:30 - Mellanmål (frukt, yoghurt osv.)
12:00 - Lunch + efterrätt
12:30 - Sova minst 1 timme, helst 2!
15:00 - Mellanmål  igen
Fria aktiviteter
18:00 - Kvällsmat
19:00 - Välling och läggdags

Vad tror ni om det? Självklart kommer det inte att följas slaviskt eftersom alla dagar ser olika ut, men på ett ungefär! Kanske att det funkar med sovningen, kanske inte. I dag var hon oerhört trött när hon ät vid 12, kanske att hon skulle behövt en liten blund även på förmiddagen. Vi får se om det fungerar! Kan inte ni komma med lite tips annars? Hur ser era rutiner ut? :} Jag är nyfiken!



 therese

Himla söt blogg har du! Du gör inte headers eller? :)



URL: http://tinythess.blogg.se/


 Patricia

Tyckte det såg ut att vara mycket mat och ofta.

Ossian äter

frukost (gröt och smörgås) efter vi vaknat runt 7.30-8 tiden

Lunch vid 11-11.30 (lagad mat typ potatis och kött)

mellanmål (yoghurt eller någon fika eller nått) vid 13-13.30 när han vaknat från middagsvilan

Middag (lagad mat) vid 16.30 ungefär

kvällsmat (gröt och smörgås) vid 19.

Såg att du hade bara en timme mellan vissa måltider. Hinner hon bli hungrig så fort? Inte bra för magen att äta för ofta,

kramar



URL: http://patriciaaxelsson.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?