Snart klar!!
Publicerat den

Glada miner i dag! :}

Sista dagen på min kurs Barn, kultur- och fritidsverksamhet.
Jag rekommenderar varmt det kursen till er som är skoltrötta men som ändå behöver läsa ämnen för att få ett slutbetyg eller vad nu er orsak kan vara. Jag har inte lagt ner alls särskilt mycket tid men ändå fått hyfsade betyg på mina inlämningar. Ska dock inte säga för mycket eftersom jag inte vet om jag har klarat kursen ännu.. Men i dag ska den vara slut! Färdig! :D

Nu är det ledigt fram tills den 7 november då nya kurser startar. Ser både fram emot det och inte. Helst av allt skulle jag vilja vara helt fri från skolan, men det går inte än på ett tag. Är lite kluven i hur jag ska göra till hösten. Det jag vet är att jag ska läsa kurser {via nti.se} hela nästa termin också. I alla fall halva, det beror lite på.. I april ska jag söka till sjuksköterskeprogrammet och förhoppningsvis komma in och kunna börja till hösten. Hoppas hoppas! Om jag inte skulle komma in {vilket jag inte tror eftersom jag kommer från komvux och är i lägre rang än många andra..} så är planen att hitta mig ett jobb. Alternativt läsa till undersköterska... men jag vet inte. Vad skulle ni ha gjort tro? Å andra sidan vore det ju rätt skönt att inte plugga på ett tag och komma ut i arbetslivet och få en inkomst. Äh, vi får se. Än finns det tid kvar att fundera och det skadar inte att i alla fall söka till sjuksköterskeprogrammet. Trots att det ska vara väldigt populärt!

Hur som haver. I dag är en bra dag också för att jag faktiskt har ett slutbetyg nu! 2500 p har jag, vilket man behöver ha från gymnasiet.

För min egen skull ska jag skriva ner alla ämnen jag har på mitt betygsdokument nu:
» Programhantering
» Webbdesign
» Engelska A
» Engelska B
» Estetisk verksamhet {musik}
» Företagsekonomi A
» Företagsekonomi B
» Organisation & Ledarskap
» Grafisk kommunikation A
» Historia A
» Näthandel A
» Näthandel B
» Näthandel C
» Idrott & Hälsa A
» Matematik A
» Matematik B
» Matematik C
» Naturkunskap A
» Naturkunskap B
» Religionskunskap A
» Samhällskunskap A
» Svenska A
» Svenska B
» Teknik, människa & samhälle
» Teknikutveckling & företagande
» Textkommunikation A
» Projektarbete
» Socialpsykiatri
» Barn, kultur- och fritidsverksamhet

En ganska blandad kompott va? ;} Har lite av varje som kan tänkas vara nödvändigt. Dock har jag IG i Webbdesign och Matte C { I knooooooow..} så dessa ska väck. 200 poäng, adjö! Damn. MEN, för att få ett slutbetyg från komvux så behövs det faktiskt bara 2300 poäng, så jag borde ju kunna vara nöjd och glad ändå för att äntligen vara färdig. Men icke så Nicke. Komvux får inte ge betyg i Idrott eller estetisk verksamhet. VARFÖR? Kan man fråga sig. Ja, det undrar jag faktiskt. Så där ryker 150 poäng till. Mycket siffror, hänger ni med? Struntsamma jag måste skriva det här för min egen skull, haha. Det bara rör ihop sig i min stackars hjärna annars. Dessa 150 poäng i alla fall, de ska jag läsa nu med start den 7 november. Färdigt den 16 januari. Guuuuuuuuuuuuuuuudars vilken mess! MEN, jag känner att det kommer att gå bra.







 Sharon

Plugga! Sjukt värt det. Det är inte lätt för fem öre att få jobb,speciellt när man inte är utbildad.



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?