Dove Pure & Sensitive
Publicerat den

Jag har fått hem ett paket innehållande flera flaskor Dove hudlotion i och med att jag är medlem i Buzzador. Jag har flertalet flaskor kvar om någon är sugen på en! :} Själv har jag provat lotionen många gånger och är nöjd över resultatet. Med tanke på graviditeten passar ju det här perfekt, med en ständigt växande mage som gärna kliar lite när huden utvidgas. Smörjar jag in mig varje eller varannan kväll håller sig huden mjuk och len, vilket uppskattas eftersom jag gärna inte vill ha fler bristningar än vad jag redan har.. ;}
 
Fakta om produkterna:
Dove Pure & Sensitive är Doves mildades hudvårdsserie, och går att köpa i de flesta livsmedelsbutiker såsom ICA, Coop, Willys & Hemköp. 
 
Ungefärlig prislista:
Deo Roll-on 50 ml ca 30 kr
Body wash 250 ml ca 24 kr
Body lotion  250 ml ca 45 kr
Deo spray 150 ml ca 30 kr
Beauty cream bar 2x100 g ca 22 kr
 
Fem steg till vackrare hud:
1. Ät sund kost och drick vatten! Mycket grönsaker, en varierad kost och mycket motion, gör tillsammans med god sömn att din hud håller sig ren och fräsch!

2. Använd mild rengöring!
Används produkter berikade med naturliga hudfetter när du rengör din hud. Dessa återuppbygger hudens mjukhet från insidan och hjälper dig att få en vacker hud. Undvik att duscha/bada för mycket och duscha i ljummet snarare än hett vatten.

3. Undik koffein & alkohol!
Dessa är vattendrivande och kan torka ut huden. Sluta röka! Det får din hy att åldras snabbare.

4. Skydda dig mot vädrets makter!
Klä dig varmt under höst och vintersäsongen, eftersom det kalla och torra klimatet torkar ut vår hud.

5. Smörj!
Alla hudtyper behöver återfuktning och särskilt känslig hy. Dmörj kroppen direkt efter dusch och bad eller flera gånger om dagen vid behov. Gör smörjandet till en daglig hudvårdsrutin! Det kommer att förbättra hudens kvalitet på djupet och stärka den mot yttre påverkan.



 louise

Ååh, jag skulle så gärna vilja testa!! :)



URL: http://www.louizedahlstrom.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?