Min tisdag
Publicerat den

Vad jag trodde skulle bli en skön hemmadag med lite pill, städ & diverse andra saker blev istället en heldag med jobb på förskola. Den förskolan som jag själv gick på som liten. :') Hade en superbra dag, utan några som helst känningar utav graviditeten. Är ju lite orolig eftersom min kropp gärna spelar mig små spratt, och att jag kan spy/svimma/skita ner mig lite närsom. Riktigt obehagligt, haha, men som sagt så skedde inget utav detta! Tack för det! Barnen var i samma ålder som min egen lilla pärla, några mindre glada för att deras ordinarie fröken var borta.. Klart att det är läskigt med en kärring som mig, det hade jag nog också tyckt. Men några ville allt komma till mig och läsa bok och visa saker. :}
 
Funderar faktiskt på om jag ska satsa på förskollärare istället! Har ju varit inne på sjuksköterska/barnmorska i flera år nu, men allteftersom familjen växer så känner jag att obekväm arbetstid inte är något för mig! Vill vara hemma på helgerna & kvällarna.
 
Ska kika runt lite på olika utbildningar och se vad som kan passa mig. Skulle vara perfekt att påbörja en utbildning när lille parveln i magen är runt året!
 
För övrigt så var jag igår halva tiden gången! Lycka :} Känner massvis med sparkar nu och det är en obeskrivlig känsla. Tänk att få vara med om det här en gång till, något som vissa tyvärr aldrig får uppleva. Orättvist, kan tyckas! Julia började också sparka i december, men eftersom Julia var beräknad senare än den här lilla bebisen är, betyder det att sparkana kom senare den här gången. Äh, huvudsaken är ATT de kommer. Vår lilla oxe! {Vilket det antagligen blir om det inte blir väldigt försenat eller förtidigt.}  Jag går runt som i en rosa bubbla hela dagarna, samtidigt som jag bara vill ha förlossningen nu nu NU! Blir så peppad när jag läser andras berättelser, så sugen på att klara av det även lilla jag. Tänk om det går jättefort den här gången? Jag hoppas att vi hinner in till sjukhuset i tid. ;}
 
Vad tror ni att det blir? Själv har jag inte den blekaste. Verkligen ingen aning, vilket jag skäms lite för eftersom vissa mammor verkar ha sådana fruktansvärda känslor för vad det är som ligger i deras kroppar, haha. Men första magkänslan var att det är en pojke. Har jag sagt det förut, förresten? Samtidigt vill jag tro på en liten flicka till, eftersom alla andra tror att det är en pojke, hihi.
 
Kille eller tjej? :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?