Härliga fredag
Publicerat den

Är HELT slut. Hur kan man bli så trött bara av att skura ett kök? Ahja, känns bra nu efteråt i alla fall. Men har öppnat alla fönster i lägenheten så att det blir lite svalt och skönt. Uppenbarligen så är inte konditionen på topp! Nu är i alla fall disken i diskmaskinen, diskbänken skurad, spisen avtorkad, luckorna, kylskåpet- och frysen avtorkade, golvet dammsuget och nytorkat! Får väl se om jag putsar fönstret sen också, det kanske behövs det också. Och David, om du läser det här, förlåt! Jag råkade förstöra din svarta skål där Julia har sina nappar. På micron du vet. Jag skulle lyfta ner den och glasskålen samtidigt och då råkade glasskålen slå av en flisa från det svarta. Blev asfult! "/ Slängde'n!

Julia har lite av en otursdag i dag! Först brände hon sig på fingret och fick en liten blåsa när vi gjorde varm choklad i morses. Plattan såg nog allt bra intressant ut när den lyste röd! Som om det inte vore nog så har hon gått in i massa saker i dag och slagit sig lite lätt. Inget allvarligt och inget gråt, men lite gnäll har det allt varit!

Nu ska jag henne lite lunch för att sedan knalla iväg till Hem & Hobby och köpa ett ritblock till henne! Hon vill ju "måjja" hela tiden, den unga damen! Måla, alltså. ;}

I morgon ska hon träffa sin pappa och då ska jag passa på att ta mig in till Skövde. Med min älskling ♥ Dels ska jag förnya naglarna {var redan 3 veckor sen!?}, dels köpa bättre vantar & skor till Julia, köpa nya byxor till henne {hon har inga jeans, till exempel}, köpa en ryggsäck och ha lite egentid med David. ♥ På måndag börjar inskolningen och jag vet inte hur mycket jag har tjatat om detta nu! Jag ser både fram emot det, och inte. Men mest positivt!

Och på tal om måndag! Då kommer målaren hit och gör om i stort sett hela lägenheten. Vi får omtapetserat i kök och sovrum, och ommålat i hall och vardagsrum! Wonderful! Vitt ska det bli i hallen/vardagsrummet {är ju egentligen ett enda rum} och grått i sovrummet. I köket blir det också vitt, fast med lite mönster! Måste ta före- och efterbilder och visa er ju! :}

Nu är det dags för lunch!
Pöss!



 Beatrice, mamma till Devin och Lili.

http://beabus87.blogg.se/2012/january/jag-har-blivit-utmanad.html#comment



du har en utmaning att hämta i min blogg!



URL: http://beabus87.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?