Friday night
Publicerat den

Äntligen är jobbet för denna veckan avklarat och 2 dagars ledig tid finns framför mig. Men mycket ska hinnas med! Eller mycket och mycket.. bröllop & besök hos gammelfarmor i Östergötland. Självfallet även underbar kvalitétstid med min mysiga familj!
 
Jobbet i dag gick bra. Var i princip hos samma människa hela dagen, och det är skönt det med eftersom man slipper åka runt så mycket. Men hur många besök kan ja ha hunnit med? En två...tre.. nio människor besökte jag! Några av dem flera gånger. Jag kan säga som så, att det är inget arbete där man sitter och tittar på klockan och väntar på att tiden ska gå. Det gillar jag!
 
Just det.. I går. Beskedet från högskolan var det ja. Jag kom inte in. Inte direkt i alla fall. Står som reserv och jag kan väl säga det att det finns ett gäng som står före mig. Ett par stycken. Inte hundra stycken, men det är tamejtusan inte långt därifrån! Det här får mig att tänka om! Kanske är det inte så roligt med vården ändå? Men vad sjuttsingen ska jag göra istället? Brist på idéer känner jag. Kom gärna med förslag på vad jag ska göra istället..
 
Men nu ska vi se positivt! Ännu vet jag inte om jag kommer in, men kommer jag inte in är det inte hela världen. Det har jag sagt hela tiden. Har pluggat i ett gäng år och det skulle vara skönt att vara ifrån det ett tag. Meeeeen, sen är det ju så att jag gärna skulle vilja ha en utbildning. Men förhoppningsvis har jag livet framför mig!
 
I går var jag hurtig och bakade 40 bullar på morgonkvisten. Med kanel och med vanillinsocker. Jag har just avnjutit 2 st och de satt fint i magen, tillsammans med ett glas mjölk! Nu ska jag vila lite, för sedan blir det Hjo Hamnfest!
 
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?