Min torsdag
Publicerat den

Hur går det med uppdateringen? Inte särskilt bra va..
Har jobbat hela dagen i dag också, var hemma strax efter 3. Det var en körig dag med flertalet inköp, både på ICA & Systembolaget. Vad tror folk om mig när jag köper 4 flaskor vin på en torsdag? Att jag ska dricka allt själv? ;} Men näedå! Jag gillar inte ens vin! Usch & fy & blä.
 
Medan jag jobbat och David "sov ut" efter nattens arbete så var Julisbulis hos sina morföräldrar och levde rövare. Lite bad & lek, det skadar aldrig! :D De hade varit ute i Brevik och badat tydligen, men då hade Julia velat åka hem till dem igen och leka och därför var hon smart nog att säga: jag tror jag glömde något... Haha, så listigt!
 
Måste bara säga en sak om mitt sommarjobb! Det är verkligen krävande av en, både fysiskt & psykiskt. Även fast det kanske inte låter så på namnet "hemtjänsten".. Utan att avslöja för mycket {jag har ju tystnadsplikt} så kan jag säga att det finns en vårdtagare som inte mår sådär jättebra. Med andra ord är denne döende. Det kan ske i princip vilken dag som helst nu. Jag kan inte påstå att jag känner denne särskilt väl, men vi har ändå pratat flertalet gånger och på något sätt känns det otroligt tungt! Jag har ju ingen som helst utbildning för att klara av sådana här fall, utan får helt enkelt bara "ta det som det kommer". Men usch, jag gillar inte tanken på det. Blir så otroligt ledsen och jag tycker så synd om den här vårdtagaren och dess anhöriga!! 
 
Nog om det. Det är ju tyvärr livets gång, alla ska vi vandra vidare någon vacker dag.. Jag både gillar & inte gillar tanken på att jag en dag kommer försvinna härifrån.. Gillar det, det gör jag endast för att jag är så förbaskat nyfiken av mig och dessutom är jag tvärsäker på att man kommer till ett underbart ställe och får träffa alla kära igen, men ogillar, det gör jag eftersom jag inte vill skiljas från mina närmaste! Men samtidigt lever jag med den tron att man faktiskt aldrig gör det. Skiljs åt alltså. Sätter allt jag har på att avlidna släktingar & vänner allt håller ett vakande öga på oss, skyddar oss & finns bland oss. Hela tiden. 
 
Har för övrigt möblerat om på skänken i vardagsrummet. Fick låna diverse saker från mamma förut, bland annat "skålen" i kristall och fatet med bägarna på. Det skapades en mysig känsla tycker jag! Även lampan i köksfönstret blev som ny med en ny fossing från Gekås.
 
 
 
Lillan fick nya kläder av mormor också, även de från Gekås! Älskade mumin, och det passar väl ett litet mumintroll? ;} Hon var inte särskilt förtjust i att bli fotograferad, och tro inte att jag tvingar henne att hålla upp armen sådär. Haha, det är en pose hon gärna gör på alla bilder som tas vid den där väggen.. ;}
 
Och den här fick jag i går! Viiiiiiiiiiiiilka kan det vara ifrån tro? ;} Så mysigt! Tack ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?