Så trött..
Publicerat den

Haft en ledig dag i dag, mycket härligt!
Dagen började dock lite väl tidigt då Julia höll låda hela morgonen. Stackars David som försökte få sig en sovmorgon eftersom han jobbar natt nu! ;} Det var tjo & tjim & snack hela tiden, och inte ville hon viska heller. "Jag kan inte viska", sa hon när jag bad henne om det. ^^
 
Happ happ, vi begav oss mot badet under förmiddagen, och vi hann säkert vara där i hela 30 minuter innan molnen jävlades med oss och luften kall och vattnet inte fullt så inbjudande. Julia frös så att hon skakade, men ville ändå bada! Jag har köpt armpuffar åt henne, och hon hoppade glatt från kanten ner i "mellanbassängen" flera gånger! Badkruka är det minsta hon är! :D På tal om henne så vägde & mätte jag henne häromdagen. Hon mäter nu 92 cm och väger ca 14,5 kg! Big girl! Alltså 41 cm på ca 25 månader.. Cheese! Men hon äter och mår bra, har inga sjukdomar eller dylikt. Det enda negativa med henne är att hon verkar ha "gott" blod då myggorna gärna ger henne grymma bett. Hon har nu två stora bett i ansiktet, ett på kinden och ett vid ögat. Som tur är börjar de försvinna, men för ett par dagar sedan gick hon runt och tog på dem och sa: det kliiiiiar!
 
Solen bestämde sig som tur var att komma fram igen, och det blev någon timme ute på balkongen medan Julia sov så gott i våran säng. Hon sov i nästan 2 timmar! Tror minsann att solen tog lite, för jädrar vad tagen jag var efteråt. Helt slut! Tur att vi hade sparat en sprutflaska som förut innehöll skurmedel, så att jag kunde använda den som avkylning! Synd att det fortfarande luktade skurmedel bara.. ;P
 
David drog och jobbade vid 16-tiden när Julia vaknade, och då gick vi till lekparken. Fast först lämnade jag tillbaka ett par byxor och fick 60 spänn tillbaka, och för lite av dem köpte vi jordgubbar! :D Det blev en liten visit där, Julia gungade och vi träffade Sofia, Elias & Julie. De är så mysiga! :} Sedan bar det av hemåt igen för då kom min mormor & morbror med pizza som vi åt. Mumsigt!
 
Nu är jag helt slut! Ska göra en macka och sedan lägga mig. I morgon väntar jobb mellan 7-15:30. Seeeeeeeeeeeeeeegt. -_- Men jag trivs på mitt jobb, det gör jag verkligen! Det kan verkligen göra hela ens dag när man får höra något i stil med: ååh är det DU som kommer, du som är så duktig och rar. Hihi, visserligen är de flesta dementa eller näst intill i alla fall, men det värmer mitt lilla hjärta. Och är det något som jag har lärt mig av det här jobbet hittills, så är det att familjen är det viktigaste man har. Och vännerna! I slutändan är det de som räknas, och inte saker. Det är så fruktansvärt sorgligt att komma hem till de människor som inte har nån kvar. Inga barn, inga föräldrar, inga släktingar, inga vänner. Det känns som att de bara väntar på sin tur för de är så ledsna över det..."/ Det får mig att tänka på hur glad jag är över att jag har min fina lilla Julia. Att vänta med att skaffa barn kan ju tyvärr resultera att det inga barn blir, inte alltid men i viss fall! Är så jäkla glad att jag stod på mig och minsann behöll embryot i magen vid 18 års ålder! :} Det bästa som hänt mig, helt klart! ♥
 
Näe, nu måste jag säga tack & hej!
Kramar från mig & Julia ♥
 
Trötter katt i morse!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?