Inoljad
Publicerat den

Sådär!

Ytterligare en dag där jag gick bredvid och nu känner jag mig hyfsat säker på mitt arbete! Köpte mig ett mintgrönt nagellack häromdagen som åkte av igårkväll {man ska ju helst inte ha nagellack, smycken, urringat & allt annat som är snyggt i det arbetet}, men nu har jag målat på en annat, rosa! Det är ju faktiskt studenten i morgon för min bror så lite fin måste man ju vara! Kroppen är rakad & benen inoljade. Känns gött! :} Julia sover och jag sitter otroligt nog och lyssnar på HH. Håkan.. Hellström... ;S

Julia & jag lyxade till det nu ikväll. Tacopaj till varmrätt & jordgubbar med grädde till efterrätt! Jubbdybbar, som hon så sött kallar dem! ♥ När jag höll på med maten kom hon instormandes i köket och sa: baja en liten jubbdybbe, mamma.. Hihi. Efter maten sen skulle hon bjuda mig på middag i sitt rum. Hon har ju sin lilla röda spis nu med en massa grytor och porslin. Vad tror ni hon bjöd på? Tacopaj såklart! :D Man tackar. I går bjöd hon mig och David på pannkakor, jordgubbssylt & varm oboy. Hon är så himla mysig nu när hon leker så! Hon pratar mycket och skrattar mycket. Både åt andra och åt sig själv. Det är sjukt kul när hon råkar säga fel och skrattar åt det! Jag kan ta ett exempel:

Det finns ju en låt som går typ såhär:

Har du sett min lilla katt, lilla katt , lilla katt?
Han är vit och han är svart, han är vit och svart.
Mja-u, mja-u, kiss, kiss, kiss, kiss, kiss, kiss, kiss
Mja-u, mja-u, kiss, kiss, kiss, kiss, kiss

Haha, hur som helst. Istället för Mja-u säger hon naabo. Självklart upprepar hon ordet flertalet gånger, och tillslut är det ett helt annat ord. I det här fallet blev det naabi. Som hon skrattade! "Naaaabi, hahahha. Naaaaabi, hahaha!" Sötnosen!! 

Dessutom har hon kommit på ett ord! Istället för tupp så säger hon kocko-höna! Klockrent om ni frågar mek! :D

För ett par dagar sen åt vi en kär favorit hos mig - fiskbullar i hummersås! Vet ni vad Julisen kläckte ur sig när vi försökte öppna burken...? "Sessans mat!!" .... ;P Haha, det gick nog inte hem lika mycket hos henne som hos mor sin! ;}







 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?