Många peter
Publicerat den

7 maj i dag!

Om endast 15 dagar blir godingen hela 2 år, och detta har hon såklart full koll på. Hon håller i sina två fingrar {pek- och långfinger} och säger: "Julia fyller två år." I dag är också ett datum värt att minnas, för i dag klippte sig nämligen lillan för allra första gången! Så duktig var hon, men för att hon skulle sitta still krävdes det en tablettask och Pim & Pom på telefonen. Vad kan det ha tagit? En kvart kanske. Och 150 kr tyckte jag inte var särskilt farligt! Jag kan ju inte påstå att det var på grund av hennes hårlängd som hon behövde klippas {hehe}, men jag ville få ur det slitna och det är nu gjort! ♥

I skrivande stund sitter jag ensam i soffan {nåväl, kissemissen ligger ju faktiskt här intill och vilar} med en hårinpackning i skallen eftersom älsklingen började jobba i dag. Kommer bli ensamma kvällar för min del, men då får man njuta desto mer på helgerna! :} Fördelen är ju att han är hemma dagtid, och i morgon ska vi gymma tillsammans! :}

Gav mig på att laga fisk till middag förut! Lax, närmare bestämt. Blev riktigt gott faktiskt, men jösses vad snabbt man blev mätt. Sådär riktigt illamående mätt! Jag gjorde en röra bestående av crème fraiche, citronsaft, dill, kaviar, salt & svartpeppar och bredde på laxfiléerna. Sedan in i ugnen i 20-30 minuter. Till det kokt potatis. Gott, som sagt, men den där röran var riktigt god att äta kall också! Det ska jag tänka på tills nästa gång. :}

På tal om rubriken. Det snackas ständigt här hemma om Julias födelsedag och om hur många paket hon vill ha. Men paket i plural vet hon inte riktigt hur man säger, så det blir kort & gott: peter {paketer..}. Många peter vill hon ha! Passade på att köpa 4 st inne i Skövde förut när jag var där med älsklingen, och ytterligare en nu ikväll! Hon kommer nog att bli nöjd, lillan! Det blir en dyr månad för mig, det här! Eftersom David absoluuuut var tvungen att fylla år bara ett par dagar innan Julia.. ;} Vi får hoppas att en framtida familjemedlem väljer att fylla år en annan månad än just i maj! :}

 

 




 Cajsa

fina ni är!! Julia ser så gullig ut i stolen :)



URL: http://cajsacajan.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?