Mycket på en gång
Publicerat den

I dag är en STOR dag. {Det är i och för sig alla dagar då jag är med min älsklingstjej! } Julia har nämligen kissat på toaletten inte en, utan TVÅ gånger. Utan tjat från min sida, och det var med ett stort leende & en viss förvånad som hon tittade på kisset som rann ner i toaletten. När hon kissat färdigt torkade hon sig, spolade och tvättade händerna. Det kallar jag stor tjej! Det var ju dock väldigt hög tid för det här nu, så det kom inte som en jättestor chock. Jag tror hon är ganska sen till och med, haha, men äh! It doesn't matter.

Förutom att ha premiärkissat i toaletten {hon sitter på en såndär ring så att hålet blir mindre, annars kan hon ju trilla ner..;}} så besökte vi tandläkaren i dag på grund av den utslagna tandbiten. Hon var väl medveten om att vi skulle dit och hon pratade om det hela bilresan, men väl där blev det läskigt och hon satt som en igel på mig. Det var dessutom en massa arbetsgubbar där eftersom en vattenskada har förstört stället {vad jag har förstått det som?} och det gjorde ju inte saken bättre för lillan, hehe. Hittade som tur var en tandborste med självaste "Nasse Puh" på, som lugnade Julia och hela besöket gick kanon. Tandläkaren fick till och med titta i hennes mun med en liten spegel. Tanden verkade trots allt se bra ut, och risken för att den permanenta tanden under skulle tagit skada var minimal då den här mjölktanden inte rubbats. {Hade den tryckts uppåt hade riskerna varit större.} Om den skulle missfärgas eller att Julia inte äter ordentligt på grund av smärta, skulle jag genast höra av mig. Men hon lät inte särskilt oroad över det. Skönt! Jag tänker faktiskt inte ens på tanden längre, så det var inte så himla farligt som jag först tyckte..}

För övrigt så har Julia varit hemma från dagis i dag pga. personalbrist. Typiskt att det var den här dagen, haha, då jag förberett ryggsäcken med en massa mat! Men ingen skada skedd, den maten åt hon till lunch/middag istället.

Just det! I går var jag & mamma på Vårruset nere i Jönköping och nog tog vi oss runt sjön minsann. Vi startade i "Springa-gruppen" och var i mål 35 minuter senare.  Självaste Peter Siepen var där och höll ton, och jäklar vad folk det var! Uppvärmningen som alla skulle göra blev nästan obefintlig då man knappt kunde röra sig en dm. Folk bakom, framför, höger, vänster. Vädret var EXAKT som det var förra året. Hyfsat fint när vi kom dit med undantag för blåst, regn under uppvärmningen, hyfsat fint medan vi sprang och fint efteråt. Roligt! Och vad mycket människor det var som stod och tittade på också, haha de var överallt! Tur att jag hade smink så de slapp se mitt annars så grisrosa fejs.

Självfallet hann vi med en tripp på IKEA innan själva loppet började. Present till Julia {som fyller 2 om exakt en vecka!!}, hylla till sovrummet, ny matta till lillans rum, ny klocka till mig eftersom den gamla tickar som en galning, en lampa och lite annat smått & gott fick följa med hem. Höll i ett lila överkast för 399:- som jag tänkte köpa, men i sista sekund ändrade jag mig och det är jag tacksam för nu. Tror ändå att vitt är bättre!

Snyggt va!? Över sängen. Planen är en annan - riktig - blomma, men det tar vi senare. Haha, något som är kul är att vi är så pass måna om att få saker gjort här i vårt hem, att vi inte ens bryr oss om att ställa in mjölken vi varit och handlat, innan vi skruvar upp hyllor, dammsuger upp spån, inreder och allt man kan tänka sig. De stackars kylvarorna får fint & snällt stå kvar i påsen i hallen tills vi {jag} inrett färdigt.




 Beatrice, mamma till Devin och Lili

Vilken duktig tjej du har! :D



URL: http://beabus87.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?