En helg i maj
Publicerat den

Ååh! Är inte riktigt hundra vad gäller den nya designen. Tråkigt att sitta & pilla när man inte är riktigt nöjd..

Helgen har bjudit på många saker! I lördags var Julia hos sin pappa en stund, och då passade jag på att köra ett pass Body Combat med Emelie. Så jäkla kul! Och skönt. Orkade till och med hela passet utan att ramla ihop och dö, men om det var för att jag har bra kondis eller för att CD-spelarn' krånglade och det blev en liten paus mitt i, det vet jag inte! ;} Gav gjorde det i alla fall, och träningsvärken i benen är unbelievable.

När Julia kom hem från sin pappa åkte vi till Davids mamma en stund och fikade och hade det trevligt! När vi busade som bäst så märkte David att något inte stod rätt till med Julias ena framtand. Näe, det gjorde det verkligen inte.. En hyfsat stor bit av ena kanten var borta, helt utan att hon sagt något, eller att någon märkt av det. Haha, mest ledsen blev nog jag, eftersom Julias framtänder alltid varit så raka & fina. Nu ser det alldeles snett ut! Ringde tandläkaren nyss och vi har en tid i morgon. Jag ber till gud att hon inte fått några skador på den permanenta tanden under, och att hon slipper missfärgningar och sån skit.. Tanden är lite vass, så förhoppningsvis kan tandläkaren slipa lite så att lillan inte skär sig på tungan. Egentligen förstår jag inte varför jag inte såg något tidigare! Men i och för sig, hon hade napp när jag hämtade henne, och sedan sov hon i bilen. Dessutom syns inte Julias framtänder så väl när hon har munnen öppen, utan läppen täcker det mesta. Åååååh, men det är så tråkigt! Hon har som tur är inte ont. Äter allt och är pigg & glad. Antagligen har hon ramlat i lekparken, men hur vet jag inte. :( Nu ser hon ut såhär:

Bilden togs i lördags när hon somnat för natten. ♥

 

Nog om det. I går var vi på Mösseberg i Falköping på förmiddagen. Tittade på en massa djur & lekte i lekparker. Bjuder på lite bilder ↓

 

Alltså de små getingarna {hihi, vet att det heter killingar med på Bolibompa sa de på skoj att getens barn hette getingar och det tyckte jag lät sött! ;)} var heeeelt otroliga. Skuttade fram! Så små så små. Och den här skönheten var nog minsann gravid. Stor mage & väldigt kelsjuk! Skön bild! ♥

Mysig dag! Även om jag hade hoppats på lite mer! Ponnyridning till exempel, det hade Julia älskat. Hon vill rida på alla djur hon ser, och blev arg/ledsen när hon inte fick rida på kossorna.

Ett Mc Donaldsbesök senare åkte vi hem och jag somnade så gott i ungefär en timme! Haha, slapp jag är. Efter det gick vi över till Basse, Malin, Ebba & deras lilla Sixten. Så himla söt och så himla liten! Ofattbart att Julia också varit så liten en gång i tiden. Julia visste nog inte riktigt hur hon skulle reagera och vågade först inte hålla honom { sittandes såklart }. Men efter någon timme vågade hon! Dock är nog inte hon redo för något syskon än, för hon är väldigt mån om att hon är en bebis, och vill att jag ska bära henne som en bebis, byta blöja på bebisen, ge välling till bebisen osv osv. Ändå är hon fullt medveten om att hon snart fyller 2, men jag låter hennes hållas! :} Man blir ju dock inte mindre sugen på en bebis när man såg Sixten! ♥ Grattis Malin & Basse! ♥

I lördags kväll såg vi på film, jag & David. The woman in black, fyfan vad rädd jag var. En riktig hoppa-till-film! Lite komiskt var det att Harry Potter-pojken spelade huvudrollen, men han gjorde det bra tycker jag! En sevärd film, absolut!

I går däremot, såg vi på Dark Mirror. En pissfilm! Alltså verkligen, den var inget att ha. Konstig, man förstod knappt något & den helt enkelt dålig. Icke sevärd!

Nu ska jag göra mig i ordning och sedan baka bröd!
Puss & Kram




 Cajsa

fina bilder! Hoppas det löser sig med Julias tänder :)



URL: http://cajsacajan.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?