Nattning, bland annat
Publicerat den

Julia somnade precis i sin säng efter en lång dag med bland annat brödbak, öppna förskolan, ICA & bad. Jag hade en ledig dag idag, och de dagarna brukar det vara svårt att få henne att sova en stund på dagen. Inte för att jag försökte.. men jag kan ju säga att nattningen går väldigt mycket smidigare om hon varit vaken hela dagen! :}
 
På tal om nattning så är det ganska många som skriver om det på facebook, och det är lite roligt att läsa om hur andra gör med sina barn. Nästan alla gör ju olika! Själv har jag under hela Julias liv sjungit henne till sömns, i alla fall nynnat ifall jag inte orkat sjunga mer. På senare dar {typ det senaste året} har jag även läst för henne {1-2 böcker, beror på längden!} innan jag börjat sjunga. Det fungerar jättebra! Ett tag fick jag för mig att det skulle vara skönt att lämna rummet och låta henne somna av sig själv, det fungerade 2 kvällar! Jag var överlycklig! Efter det blev det ett rejält bakslag där hon hela tiden ville sova bredvid mig, och sedan dess har jag inte försökt något mer... Haha. Kalla mig lat, men både jag & Julia trivs bra med den här nattningen, och då är det ju inget att klaga på. :} När vår efterlängtade bebis sedan är här är det ju bara att David sitter i soffan med bebisen medan jag nattar Julis.
 
Bakade även {äntligen!} bröd idag! Skulle egentligen ha gjort det igår, men då ansträngde jag mig något så fruktansvärt med att göra hemgjorda köttbullar och potatismos, att jag inte orkade med något mer den dagen. Vissa dagar är sådana, jag har ingen som helst ork! Lite läskigt hur annorlunda kroppen är jämfört när man inte är gravid. Men det är klart, hade jag inte haft några känningar av att det ligger ett liv i min kropp, så hade väl antagligen det varit knepigt?
 
 
Köpte en underbar adventsljusstake av min moster på julmarknaden i Daretorp i helgen!
 
Fick min mors gamla tavellist och piffade upp sovrummet lite! Under siffrorna på tavlan
står det våra namn, men det syns inte då texten är så ljus, hah!
 
Jag vet inte om det är jag som omedvetet svär väldigt mycket, men Julia var så "rolig" förut. Hon satt på köksgolvet och vräkte ur sig: Fan! Fan vad det regnar. Fan. Fan. Jag fick inte fram ett ord. :l
 



 Klara

Måste bara fråga, va står siffrorna för? Försöker koppla men jag kanske är för dum.. ;)



URL:


 Malin

Vad är det för bröd du har bakat? Recept? Ser supergott ut! :-)

Svar: Svärmors matbröd heter det! :) Supergott! Här finns receptet:http://www.tasteline.com/recept/Svarmors_Matbrod

Det var jättegott! Blir så saftigt :)
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?