29 månader
Publicerat den

I dag är en dag i trötthetens tecken. Känner mig inte särskilt sugen på någonting... vädret är grått men det verkar i alla fall inte blåsa så mycket. Sitter och funderar på om jag & Julia ska åka in till Skövde och köpa vantar till henne. Galonvantar :} Kan vara en fördel om man går på ett UTE-dagis, tydligen. ;}
 
Har även hunnit med att klicka hem ett underställ åt henne, i ull! Tänk så mycket det är att tänka på i klädväg nu när det närmar sig vinter. Dock har jag alltid haft en förkärlek till att klä henne varmt, så att hon inte ska behöva frysa! Men gränsen gick väl när hon fick använda overall när det var 9 grader "varmt" ute.. hah!
 
I dag är det den 22 oktober, vilket betyder att Julia blir hela 29 månader ung! Detta firade vi med pusskalas i morse, det var mysigt. Det är inte alltid hon är så positiv till att pussas, kanske bör jag tänka över min andedräkt!? Eftersom jag inte kände mig så sugen på att stiga upp innan kl 8 en ledig måndag så låg vi och drog oss i sängen samtidigt som Julia tittade på en massa Totte-avsnitt på youtube. Även Storasyster & Lillebror som jag kikade mycket på när jag var liten! :}
 
Gårdagen spenderade vi hos mina föräldrar som bjöd på mat! Tog även tillfället i akt att rengöra bilen invändigt, vilket veeeeeeeerkligen behövdes. Usch! Det är ju PINSAMT hur grusigt det blir efter ett tag! Tacka vetja att vi har ett skydd mot sätet där Julisen har sina fötter. Annars hade stolsryggen varit ett minne blott.. Vi krattade även i trädgården då de har 3 stora björkar som hade kastat av sig ett par löv.. Huruvida Julia hjälpte till kan man ju fråga sig, haha. Hon sprang omkring med en stor kratta i luften och vispade till oss då & då. Och hjälp vad hon pratar... Pratar och pratar.. Som jag brukar säga: hon är inte särskilt trotsig av sig, men allt prat gör en tillslut GALEN! Men jag är tacksam för att hon pratar.. det är jag verkligen! :} Och jag ska inte säga något.. jag har hört att jag var på pricken likadan själv... Jag får tillbaka det nu! ;} Men jag ska inte sticka under stol med att jag ibland försöker få någon slags bubbla runt mig så att man får lite lugn & ro.. Hihi.
 
Godingen ↓ Som alltid ska ha något i händerna. Helst småsaker, såsom hundar & kaniner. Hon har en miniplastkanin som inte är mer än 2-3 cm hög, den kallar vi för Kompiskaninen. Utan den klarar hon sig inte, haha. Och det är ju typiskt att den ska vara så liten eftersom den lätt kommer bort!
 
 
Hett tips: köp aldrig en beige vagn. Inte när de inte är bebisar i alla fall. S t ä n d i g t skitig. Tråkigt!
Nu behöver Julia kissa, så pottan it is!
Puss & kram
 
Psssst...! Jag har ett par väldigt roliga saker på gång framöver! Som kommer få lite fart på bloggen igen hoppas jag! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?