Välkommen vecka 38 ♥
Publicerat den

Hej vänner! :}
 
Började ta tag i det här med föräldrapenningen idag.. något sent kanske vilket jag kom på nu! Usch, tycker inte alls om att fylla i blanketter. Så mycket & krångliga frågor hela tiden. För det första! Är jag anställd? Jag tror det. Jag har ju anställningsbeslut i alla fall, det borde väl innebära att jag på något sätt är anställd? Och om jag nu räknas som det, då måste jag ha arbetsgivarens underskrift, eller arbetsgivarna eftersom jag vikarierat både inom hemvården & på förskolor. Åh vad krångligt allting blev. {Behöva rusa iväg för underskrifter nu när jag är som allra störst, haha} Men samtidigt. Jag har inte jobbat så pass mycket att jag kommer få en högre föräldrapenning än det absolut lägsta. Då känns väl alla underskrifter rätt meningslösa? Aja. Ringde försäkringskassan och de ska ringa upp snart! Då får vi se om jag blir något klokare. :} Hope so!
 
Idag skulle Julia egentligen varit hemma men hon hamnade ändå på dagis {eller föskojan som hon ibland själv säger}. Vi gick nämligen dit och skulle lämna semesterlappen, men då blev hon sugen på att stanna kvar och leka. Perfekt! Då hinner jag städa & tvätta lite här hemma under tiden. Och så får hon vara ledig på onsdag istället. :} På onsdag ska hon även få klippa sig, äntligen! Har sparat ut hennes lugg länge nu, och tänkte ju spara ut den. Nu var hon dock lite sugen på att klippa den så vi får väl se hur det blir. Jobbigt för ögonen eftersom hon inte alltid har tofs eller hårspännen i håret. Men hur det än blir med luggen så ska hon i alla fall toppas överallt! Det ser så tråkigt och ovårdat ut när det är så slitet. :/ Det har faktiskt vuxit på ganska bra nu, haha. En riktigt, riktigt seg start på det där håret, så det är så himla roligt att hon äntligen kan ha lite frisyrer. ♥
 
På tal om himla så har hon börjat säga "himla gött!" väldigt mycket. Det gjorde hon i morse och det lät för roligt! Att hon är västgöte går inte att ta miste på, då hon säger ordet gött alldeles perfekt. ;} Haha.
 
Idag är det måndag och det innebär att jag går in i vecka 38! Såhär såg jag ut igår kväll:

 
Man kan ju sammanfatta det med att det syns att jag har levt! ;} Ärr & bristningar om vartannat, haha! Men det blekar ju efter ett tag. 20 dagar kvar idag, vilket ju faktiskt innebär att det kan ske när som helst! :O Jag har blandade känslor: spänning, nyfikenhet, lycka, nervositet & lite rädsla.. Som det ska vara med andra ord, tror jag! ;}
 
Nu ska jag tvätta, städa & laga mat!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?