Första advent
Publicerat den

 
Lite julstämning har det allt blivit i vår lilla lya! :} Vi passade på igår när Julia var med sin pappa, då det var frid & fröjd, haha. Vi tog bilen ut till Grevbäcksskogarna och fick med oss hem lite mossa, en liten gran, några kottar samt lite granris att ha på balkongen. Granriset får sällskap av en vit lykta som jag fick av Hannah {härmade för övrigt dig med snöret runt böckerna ;)} för längesen! Så skönt att äntligen ha slängt de gamla torkade blommorna från i somras.. Det var liksom lite på tiden! ;}

Hinken till granen köpte vi på Hem & Hobby, liksom de vita blockljusen. Siffrorna kommer från Indiska! :}
Julgardiner kom upp i köket och i vardagsrummet. I fredags köpte jag helröda öljettgardiner på Dollar Store, 150:-. Dessa hade jag tänkt hänga i köket. Dock blev det inte alls bra, så de fick istället vara i vardagsrummet tillsammans med ett par vita gardiner med grått änglamotiv och text på. Davids idé! Riktigt snyggt faktiskt! Nu längtar jag tills vi får in en härlig gran! :} Men det får vänta några veckor till. I köket fick förresten förra årets julgardiner hänga. Vita knytgardiner med röd text upptill! :}

Nu ska jag skölja ur håret innan färgen torkar in! Hoppas att det blir snyggt! :}
Ha en mysig första advent, puss & kram!



 Hannah

Du får gärna "härma". Du har det så fint ! :) ♡



URL: http://www.fruhagelstankar.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?