Julstämning
Publicerat den

Egentligen brukar Julia vara på dagis på fredagar, men inte idag! Vi bytte nämligen dag eftersom de igår hade lite jullunch på dagis. Alltid mysigt att vara med på sånt! :} Hon brukar inte gå torsdagar annars.. Därför tänkte jag idag ta mig en efterlängtad sovmorgon. Barnen har varit morgontrötta hela veckan, så det var ju ingen konst trodde jag! Men johodå.. just idag var de klarvakna redan vid 7:30.. Snark... Kunde väl fått sova till 8 i alla fall!? Dock låg vi kvar i sängen till närmare halv nio. Lekte med lite leksaker och julsaker, haha. Julias små hästar och allt vad det var skulle dansa kring en gran, samt få julklappar av en tomte.

På tal om julen. Det känns som varenda inredningsnisse är "trötta" på julrött! In med vitt, silver, svart och vad det nu kan vara. Men vad är det för fel på rött? Mysigaste färgen ju! Vi har röda gardiner i vardagsrummet just nu, en röd julduk på köksbordet, röda tomtar här & var, en röd julstjärna i fönstret, en röd amaryllis! En röd julgransmatta.. Jag tycker då absolut inte att man ska strunta i det röda. Julen för mig är röd! :} Och förhoppningsvis lite vit.

Hittade för övrigt en så fin tomte på Hem & Hobby som jag tänkte ställa bredvid granen sen. När vi har skaffat en.. Tänkte visa bild på den, men kom på att det kan vara roligare att se den på plats sen! :}  Åh, vill ha in en gran nu! Hemma hos mina föräldrar har vi alltid ställt in granen dagen innan. Pyntat den under kvällen och fått riktig julkänsla! Men så vill jag inte ha det nu! Granen är så pass fin att jag vill njuta av den längre än så! Otroligt nog hade jag tänkt använda vår plastgran som ligger och dammar på vinden. Vi hade den vår första jul här i lägenheten. Som tur var hade foten på granen gått sönder, och därmed står den inte stabilt. {Och vem orkar laga..} Så det blir en riktig trots allt! :D Jag är inne på en rödgran, alltså en helt vanlig gran. Luktar så gudomligt! Kungsgranen som vi hade förra året var så himla stor, men David är mer inne på att ha en sådan eftersom de inte barrar lika mycket. Eller luktar. Men enligt mig barrade kungsgranen rätt bra den också! Så för mig spelar det väl ingen roll egentligen. Bara den inte är lika fetingstor som den vi hade förra året! :D Ska bli spännande. Tyvärr har vi nog inte tid att köpa någon idag heller. :( Får bli till helgen!

Nähänä. Nu ska jag passa på att träna lite här hemma. Henry sover och Julia leker på sitt rum. Köket är städat och fint och jag orkar faktiskt inte ta itu med tvätten som ligger och väntar på mig i tumlaren.. Så: squats, armhävningar och lite planka kanske skulle sitta fint! Jag tror att jag har gått och blivit beroende.. Vilket är en himla tur! För all den maten jag proppar i mig gör mer skada än nytta kan jag tala om för er.
 
 Bjuder på en bild på Henry i sina badbrallor! ;}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?