Året som gått
Publicerat den

Nu var ytterligare ett år till ända och det har varit ett händelserikt år för både mig, Julia & David. :} Jag ska försöka sammanfatta allting nedan!
 
Januari:
Vi var relativt nyinflyttade i lägenheten och det såg ut som skam, haha. Väggarna var fult tapetserade och smutsiga, vi bara väntade på att målargubbarna skulle komma och fräscha till det - vilket hände den sista dagen i månaden! Julia sa "älka dig" för första gången, vilket gjorde mig alldeles tårögd! ♥
 
Februari:
Julia började på dagis! Det var en kall månad och både jag & Julia blev sjuka i samband med inskolningen. Jag fyllde 21 och finaste Hannah kom hit och firade med mig. Det blev lite mycket dricka och kvällen kunde väl ha slutat bättre... Aldrig varit så dålig på bowling!! Jag och Julia träffade Angelica & lille Elliot för första gången, och då gick det upp för mig att Julia inte längre var någon bebis, haha. Det blev även lite korvgrillning uppe vid Mullsjön med lilla familjen.


Mars:
Vi fortsatte att vara sjuka, särskilt jag. Mitt dåliga immunförsvar!! Tillsammans med Mari-Ann & Janne var vi på utflykt i Grevbäck, jag slipade ner mina tänder för att förbereda mig inför porslinständer {som jag längtat hela mitt liv!}, jag gjorde ytterligare ett försök till att vara blond, men gav upp när håret var gul/vitt för att jag tyckte synd om det. Hemmet började bli riktigt fint, och älsklingen tog körkort! :} ♥

April:
Julia gick på dagis ca 20 timmar/veckan och jag pluggade på distans. Läste en massa kurser för att betyget skulle se bättre ut, skulle ju söka in till sjuksköterska till hösten! Pysslade lite hemma och Julia blev allt bättre på att prata. Massa nya ord hela tiden, och nu kunde hon sätta ihop 4 ord till en mening. Våren kom och det fanns en massa fina vitsippor i skogarna, lite vårbilder togs. Fick mina porslinständer!

Maj:
Julia fyllde 2 år och kunde nu sätta ihop 5 ord till en mening. Hon utvecklades något enormt. Kan det bero på dagis, tro? :} Jag och David gjorde smörgåstårta till kalasen, för även han fyller år i maj. 28 fyllde han, närmare bestämt. ;} Sprang vårruset och blev förvånad över hur bra tid vi fick, mamma och jag. Jag gymmade lite smått, och vi besökte Mösseberg! Julia slog ut en del av sin tand, vilket stör mig något så fruktansvärt! Skolades in till hemvården eftersom jag skulle sommajobba där.

Juni:
Jobbade väldigt mycket, något som avr nytt för mig men oerhört nyttigt! Min lillebror tog studenten, vi firade Midsommar på Hjo camping med Mari-Ann & Janne och Julia pratade allt mer. Vi träffade Angelica & Elliot igen, och slogs över hur lika våra barn var utseendemässigt trots olika föräldrar. ;} Haha! Julia lärde sig svära!

Juli:
Jobbade i princip varje dag, och vädret var inte alls på topp! Badade knappt på hela sommaren. {Hade varit lite orolig för att jag skulle jobba så mycket och missa mysig tid vid badet med David & Julia, men icke!}. Vi besökte Kolmården under en helg och sov i husvagn, riktigt mysigt!! Julia red för första gången, och vi träffade Lowa & Frida! Var på kalas hos Cajsa som fyllde år! Slutade med p-piller för att vi länge pratat om att vi skulle försöka under hösten. "Det tar sig kanske någon gång i oktober/november." Blev gravid.

Augusti:
Jobbade mycket, och gjorde diverse graviditetstest för att jag var så jäkla nyfiken! 28 augusti visade testet "Gravid". Chockad över hur fort det hela hade gått. Men oerhört tacksam. Samtidigt orolig för att något skulle vara fel eftersom jag i princip tagit det sista pillret dagen innan..! Jag och David hade den 2 augusti varit ett par i ett helt år. Besökte Liseberg tillsammans och åkte AtmosFear flera gånger, haha. ;} Slutade som 20-nånting reserv till sjuksköterskeutbildningen.. lika bra det kanske med tanke på graviditeten.

September:
Hösten kom och vi köpte oss en ny soffa från EM som hade utförsäljning. Mycket nöjda! :} Julia fick knottriga, kliande utslag som jag först trodde var vattkoppor, men som senare visade sig bero på för mycket apelsin. Har varit noga med apelsin sedan dess.. Julia tog kort på dagis och månaden traskade på. Matlagning, lite jobb emellanåt när Hemvården ringde. Mådde emellanåt dåligt med illamående på mornarna, "skitdagar" helt utan ork osv, pga. graviditeten. Var på info-samtal på MVC.

Fortsättning följer..
 
Så, här kommer fortsättningen ↓

Oktober:
Jag & mamma skrev högskoleprov, resultatet blev 0,8. Nöjd! :} {Hade över hälften rätt på mattedelen, och inga rätt på svenskadelen knappt.. Galet!} Julia trotsade lite till & från, gick på dagis då & då. Jag mådde allt bättre gällande graviditeten, och vi var på inskrivning på MVC. Kändes äntligen lite mer "på riktigt". Fick tid för ultraljud Kände mig riktigt äcklig då håret växte fortare än någonsin {på benen & under armarna typ} och håret på huvudet var jättefett. Som smör! Älsklingen fick jobb!!
Värden på inskrivningen den 15 oktober:
Blodvärde: 130
Blodtryck: 98/58

November:
Var på ultraljud den 22/11, helt underbart. Blev framflytttade 9 dagar och det beräknade födelsedatumet blev den 5/5 2013. Självklart räknar jag stenhårt med att även den här lilla plutten kommer på beräknat liksom sin syrra! ;} Gick ut med graviditeten på blogg/facebook {även om nästan alla visste om det innan, hehe}. Förberedde lite julklappar och kläder inför det stundande julkortet. Julia blev 2 ½ år. Gjorde tavlor av barnens {låter galet att säga det!!} ultraljudsbilder och hängde upp i sovrummet, tror också att jag kände lite bubblande rörelser långt ner i magen.
 
December:
Snön kom i början av månaden och stannade riktigt länge! Magen började ta fart och ryggen/magen kändes alltmer påverkade av den extra tyngen. Är jag känslig eller vad!? Detta är ju inget mot hur det blir med en REJÄL mage sen. ;} Hälsade julen välkommen med att pynta och ta in en gran. Bytte gardiner lite här & där, kände ordentliga rörelser i magen och kunde till och med se vissa små buffar utifrån. Så fort blivande pappan lägger handen på så försvinner dock rörelserna, en riktig liten buse. Men några rörelser kände han allt, den 25 december. Mysigt att kunna dela glädjen! ♥ Firade jul & nyår med släkten och hade det lugnt & skönt!
 
Nu hoppas vi att 2013 blir ett så pass bra år som jag tror! :}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?