MVC-besök i vecka 25
Publicerat den

Idag var det äntligen dags för mitt första besök hos barnmorskan där magen skulle mätas & hjärtat skulle lyssnas på. Har längtat efter den här dagen! ♥ Hade tid kl 13 och Julia var med. Lite småpirrigt över hur det skulle gå då hon ville åka hem redan när vi satt i väntrummet, men hon skötte sig jättebra. En barnmorskestudent var med och vi pratade lite om graviditeten såhär långt, om jag mådde bra osv. Blodtrycket mättes & blodprov togs, jag fick väga mig, mäta magen och även höra vår lille älskling där inne! Så synd att David inte kunde vara med, men nästa besök är bokat senare så att han förhoppningsvis hinner hem från jobbet och kan uppleva det underbara hjärtljudet!
 
Urinprov: såg bra ut
Blodvärde: 114
Blodtryck: 110/50
SF-mått: 25 cm
Bebisens hjärta: strax över 150 BPM
Vikt: +5-6 kg
 
Med Julia i magen vill jag minnas att det tog en stund att hitta hennes hjärtljud med den där apparaten, men den här gången träffade barnmorskan rätt på en gång. Julia hade fått ordern att vara alldeles, alldeles tyst, så hon satt där med munnen stängd, andades högre än någonsin och klängde över barnmorskan för att se vad hon gjorde. Haha. :') Fick också fylla i en lapp gällande föräldraträffar, ska bli spännande att se vad det är mer för folk som ska ha barn samtidigt som oss.
 
Är idag i vecka 24+1



 Anonym

Vi var också där idag! Fast kl 11 :)



URL:


 Tove

Och det var jaaag som glömde skriva i mitt namn haha :)



URL: http://Toves.blo.gg





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?