BVC - 3 veckor
Publicerat den

I morgon blir Henry 3 veckor gammal. Det var då dags för ett besök hos BVC idag för att mätning & vägning. Snacka om att han vuxit! Jag hade aldrig i mitt liv kunnat gissa hans siffror idag!
 
Vi hade samma mysiga barnsjuksköterska som kom på hembesök förra veckan, och henne kommer vi också lyckligtvis att ha framöver. Hon var jättefascinerad av lille Henry och stod och tittade på honom länge och väl. Förundrades över hur han tittade och lyssnade på henne när hon pratade, och var till och med tvungen att anteckna hur han redan följde saker med blicken och flyttade huvudet. Detta brukar de vanligtvis titta på 1-månadskontrollen, tydligen, men hon tyckte att det var så häftigt att testa det redan idag.
 
Enligt mensen skulle han ju egentligen ha varit färdigbakad den 26 april, så det är inte undra på att han är stor! Det var den bebisen det... haha!
 
Hur som helst. Vi började med att klä av honom kläderna och ta bort en bajsblöja. Nakenvikt skulle tas! Givetvis kom det en rejäl stråle när han låg naken på skötbordet, vad hade jag väntat mig? ;} Turligt nog hann jag hoppa undan och allt kiss hamnade på golvet. Sjuksköterskan fick snällt sätta sig på golvet och torka, haha. Även längden togs, samt huvudomfång! Han var lugn och snäll hela tiden, plutten! {Jag hade ammat honom sekunderna innan det var vår tur, annars hade det nog varit mer liv tror jag!}
 
Längd: 57 cm {53 cm vid födsel}
Vikt: 4855 g {4620 g}
Huvudomfång: 39,6 cm {37 cm vid födsel}
 
Hur galet är inte detta? Vi kontrollmätte en extra gång, men de måste nästan ha mätt fel på förlossningen? Inte kan man väl växa 4 cm på tre veckor!? Och ja, jag tror att det är grädde i mina bröst! Vikten inom parentes är vad han vägde förra tisdagen, alltså för 8 dagar sedan.
 
Älskade, goa, snälla lilla Henry! Vad vi älskar dig ♥






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?