Måndag 3 juni
Publicerat den

Värme!Och jag har redan bränt mig på hela överkroppen.
 

Eftersom jag turligt nog inte fick så många nya bristningar så ser jag det som att jag kan sola magen utan några större problem. Tänk er vad snygg den kan bli! Rynkig.. fylld av bristningar.. alldeles för stor navel.. en hormonrand som komiskt nog har kommit nu när magen dragit ihop sig igen (!) - men BRUN! Allting ser genast mycket bättre ut när det är brunt. :} Med undantag för blöjor!!
 
Julia var på dagis två gånger förra veckan och det resulterade i en förkylning. Snorigt & hostigt med andra ord. Vi har därför stannat inne hela dagen idag förutom lite balkonhäng. När David kom hem från jobbet tog jag dock med mig lillkillen ut på en 4 km lång promenad. Skönt var det, om än lite blåsigt! Han snarkade så gött hela vägen, och jag rann av svett när jag kom innanför dörren 1 timme senare. Men okej, det tog mig inte en timme att gå 4 km. Jag var inne på ICA & Hem & Hobby en sväng också.. och njöt av solen riktigt ordentligt!
 
Älskade lilla Henry är fortfarande lika snäll, idag har han dock haft lite ont i magen tror jag. För första gången tyckte jag mig höra ett skrik av smärta. Det varade i kanske 2 sekunder, men det var tillräckligt länge och starkt för att nästan få mig att börja gråta. Jag for upp hur soffan som en raket {jag hade honom hos mig} och ställde mig och vaggade fram och tillbaka en liten stund. Då blev det genast bättre! Kan det bero på att jag blandar amning och ersättning?

Utöver bröstmjölk får han nämligen NAN någon/några gånger per dag. Det beror på att mjölken ibland helt enkelt inte existerar. Den försvann spårlöst i torsdags, då jag fick någon form av trötthetschock och mådde skit hela dagen! När jag pumpar {japp, håller fortfarande på med pumpen då bröstet inte är helt läkt ännu...} får jag ibland ut så mycket som 60 ml, men oftast nu så hamnar det runt 30-50 ml. Enligt anvisningarna på ersättningskartongen så är 60 ml en lagom portion för dessa småttingar, men Henry äter 60 ml som ingenting! Om han nu inte har ammats precis innan och bara behöver den där sista slurken för att bli nöjd!
 
På onsdag är min älskling ledig eftersom han tar ut sina pappadagar en gång i veckan ett tag framöver! Då ska det skrivas på faderskapsintyg och dessutom ska vi ner till BVC för första gången. Dags för lite mätning! Undrar hur snabbt de växer? Kan han ha vuxit en cm på bara tre veckor? Det känns inte så! Även om han är bra stor!


Vår älskade lilla hormonplita Henry ♥
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?