Panik
Publicerat den

Det mest korkade jag har tänkt i hela mitt liv var nog att "vi kanske får en liten bebis", när Henry låg i magen. Hihi, det stämde inte någonstans. De kläderna vi köpte i strl 50 är sparsamt, om än någonsin använda! Han hade på sig en grön- och vitrandig pyjamas i strl 50 inne på bb, men även då var den tajt. ♥ Nu mäter lillkillen närmare 60 cm skulle jag tro, då även 56 börjar bli bra trånga. Jag har panikletat efter kläder i strl 62/68 nu för att Henry ska kunna ha något bekvämt på sig. Bland annat har jag hittat diverse fina kläder på tradera för en billig slant, hoppas jag vinner! :}
 
Det är när man får en son som man inser att djungeln bland pojkkläder är bra liten. Minimal. {Om man inte vill ha alla kläder i vitt, beige, blått, brunt eller grönt.} Överallt är det söta klännigar, tunikor, strumpbyxor och annat gulligt i rosa, blommigt, spetsigt osv. När Julia var liten tyckte jag att det fanns jättemycket fina pojkkläder och förstod inte de som klagade på att det knappt fanns något. Nu förstår jag. Antagligen var det för att jag inte behövde ha pojkkläder då.. ;} Jag är ute efter rött! Röda kläder eftersom det klär lilleman så bra. Även lila skulle jag vilja testa. Det tycker jag är fint på killar! Annars har jag märkt att mörkblå även fungerar riktigt bra. Det framhäver hans mörkblå ögon.
 
Näe, nu måste jag sova bort förkylningen! Nog med klagande för idag. ;}



 johanna

Vist är ee trist. Jag har två killar.. men gillar lindex.. där finns lite lite färger iaf. På åhlens köpte jag röda byxor till lucas bär han var liten.. annars är utbudet inte så stort. Som tur äe gillar jag turkost som de finns mkt av.. de är synd att newbie itbudet till killar inte är lika stort som till tjejer. men skulle gärna bågon gång vilja få köpa lite kläningar också.. ;) men kanske får hoppas på tjejbarnbarn om de blir sm sambon vill ;)

Svar: Gillar också Lindex, där har jag köpt mycket! Håller med dig.. utbudet är inte alls stort på Newbie, tyvärr! Är mestadels vitt och beige tycker jag. Tjejkläderna är ju så söta när det är massa spets och blommor.. Menmen! Jag har ju redan fått köpa massa sådant en gång innan, får nöja mig med det. ;} Ni får skaffa ett till barn i framtiden, så kanske det blir en tjej! ;}
melindaochjulia.blogg.se



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?