"Vilken tjock mage hon hade."
Publicerat den

För någon vecka sedan när jag och barnen var på väg till deras mormor & morfar så stötte jag på ett litet problem. Jag gick med Henry i barnvagnen och Julia cyklade på sin cykel. När vi nästan var framme så kommer min gamla dagisfröken {till och med favoritfröken!} cyklandes, och vi hejar glatt. Inte för att jag vet om hon kände igen mig men.. När hon hade cyklat förbi så utbrister Julia: vilken tjock mage hon hade!
 
Jag kan svära på att hon hörde det! Julia är inte direkt känd för att prata tyst.. Åh, shit! Vad PINSAMT! Nu var hennes dag förstörd, tänkte jag. Genast tillrättavisade jag Julia och sa att sådär får man absolut inte säga! Självklart blir hennes svar: varför? Öh.. ja, varför egentligen? "För att då kan folk bli ledsna", blev mitt svar. Återigen: varför då? "För att de kanske inte vill ha en stor mage..." (Eller? De kanske de visst vill. Det vet ju inte jag.)
 
Det här problemet kan ju verka ganska töntigt, men egentligen gjorde ju inte Julia något fel. Eller tycker ni att hon gjorde det? Hon berättade ju vad hon såg och hon skiter ju fullständigt i om folk är smala eller tjocka. Hon vet ju inte att media hela tiden förmedlar att det är snyggast att vara smal och slank, och jäklar vad skönt egentligen! Mina svar var väl inte de bästa men efter ytterligare 100 st "varför-frågor", så avslutade jag det hela med att man helt enkelt inte säger så. Oavsett om det är snällt eller ej, så säg det bara inte.
 
Tänk om alla kunde vara kvar i barnstadiet när det gäller utseende. Så underbart. Visst, de säger vad de tycker, men samtidigt förstår de ju inte att det ena kan vara bättre än det andra.
 
Några dagar senare i hallen här hemma så sa Julia:
"Får man inte säga till människor att de har stora magar?"
"Nej, det ska man inte göra."
"Okej. Jag ska aldrig mer säga det."
 
Vilket minne!
Hur hade ni gjort i den här situationen? Hur hade ni sagt till era barn?

Busungen på midsommarafton.



 Mia

Hahahahahaha.. Det är klart man får säga att människor har stora magar när man inte säger det för att vara elak.. vilket barn oftast inte gör :)
Maximus sa i ICA kön.. Maximus: Mamma, du har så stor mage.. Det är en bebis där inne.. (och skrattade) Jag: - Nej det är ingen bebis där inne.. Maximus: - Neä mamma du är bara tjock.. Varför är du tjock? Jag: -Jag äter för mycket godis och snacks då blir man tjock. Maximus:- Jag tror att det är en bebis där inne. Jag: -Nu slutar vi att prata om detta (irriterat). Kassörskan skrattade och kvinnan framför mig vände sig om och flinade hon också.

Lite humor i vardagen. :D

Svar: Hahah, nämen! Barn kan vara lite VÄL ärliga ibland, och på ett sätt är det väl bra. Julia har också sagt att jag har en tjock mage och att jag inte passar i mina byxor.. kul! xD
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?