Tankar i vecka 34
Publicerat den

Egentligen ska man inte skriva såhär kanske, men jag tar den risken.
Är så sjukt glad över att graviditeten varit så pass smärtfri hittills! I går gick jag in i graviditetsvecka 34, alltså i vecka 33+0. Är idag är i 33+1. Kan bli lite rörigt det där med veckorna, men man kommer in i det.
 
Hur som haver. Det enda som egentligen varit jobbigt är att jag i början, mellan vecka 10-20, mer eller mindre var svimfärdig på mornarna om jag gick upp tidigt. Det gällde att jag åt frukost snabbt som satan. Dessutom hade jag illamående men spydde aldrig av det. Det som också varit annorlunda den här gången är att jag varit så mycket sjuk! Förkylning hit & dit och till råga på allt en riktigt härlig maginfluensa! Vad jag kan minnas hade jag inte ens en täppt näsa när jag väntade Julia. Antar dock att det är dagisbacillerna som är i farten den här gången..
 
Men jag har inte alls ont i ryggen, ingen foglossning, inga sammandragningar eller något som egentligen går att klaga på! Lite kramp i vaderna då & då på nätterna, och en jäkla värk {nästan konstant} i övre delen av magen precis under det högra bröstet. Som tur är varar den mestadels när jag sitter ner, så vore jag inte så lat utan stod upp lite mer så lider jag inte av det. ;}
 
Något som jag känner just nu också är att jag blivit så tung! Var är mina benmuskler, haha? Sätter jag mig på huk är det knappt att jag tar mig upp till stående igen. Lite jobbigt då Julia gärna vill att jag ska vara med och leka hela tiden.. Balansen är lite rubbad också, då jag nästan dagligen håller på att falla åt något håll. Men det är sådant man skrattar åt sen, hihi.
 
Jag och David pratar mycket om namn och är väl hyfsat överens om vilka vi tycker om. Men ännu känner jag mig inte helt 100 på något. Det ska bli spännande att se vad han eller hon kommer se ut som. Som jag sagt innan. Jag tycker att det är så läskigt att något som är så osäkert nu kan bli så himla naturligt sen! Man vet inte alls vem som kommer ut, men hur det än blir sen så är allt så självklart!
 
 
Bilder från vecka 34 {33+0}
Tröjan kommer från Gekås/Ullared och kostade 99:- Så värt det! Världens skönaste mammatröja. :}
 
Har svullnat upp något fruktansvärt i ansiktet! Vaderna är lugna än så länge, jag känner mina fotknölar tydligt i alla fall. ;} Men usch.. ansiktet! Känner mig aldrig fräsch utan bara plufsig. {Som ni kan se på nedersta bilden så är jag ju alldeles rund :p}






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?